|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Äntligen, idag beställde jag min första 3-serie. Har några veckor på mig att göra ändringar, så kom gärna med synpunkter. Specen är följande: Färg: Alpinvit Paket: 337 M-Sportpaket: 2MF LM Fälg Stjärneker 193 M 18" 481 Sportstolar 4B9 Interiörlist Aluminium Finslipad 704 M-Sportchassi 710 M-Lädersportratt 715 M-Aerodynamikpaket 760 Individual Högglans Shadowline 775 Individual Anthracit Innertak 7RS Comfortpaket: 431 Automatiskt Avbländbar Innerbackspegel 4AE Armstöd fram 507 Park Distance Control bak. 521 Regnsensor 534 Klimatautomatik 540 Farthållare 663 BMW Professional Radio med CD Z86 Borttag av Takreling Extrautrustning: 1CD Brake Energy Regeneration 205 Automatisk Växellåda med Steptronic 402 Panorama Glastaklucka 423 Velourmattor 441 Rökarpaket 470 Isofixfästen 493 Förvaringspaket 422 Xenonljus 563 Belysningspaket 5DC Fällbara Huvudstöd bak 676 Hifi Högtalarsystem 761 Individual Tonade Rutor | |
|
USB anslutning och PDC fram skulle jag lägga till. /Andreas. |
|
|
Jag har panorama tak på min också, det kommer du inte att ångra. det är riktigt trevligt. "utseende före funktion" |
|
|
Inga adaptiva lampor fram? Ser bra ut annars tycker jag GRATTIS! Såg denna video och kom fram till att adaptiva framljus skulle hamna på min "måste" lista när jag beställer ny. Länk //amullo "No no, the speed was fine, it was the corner that was too tight" |
|
Bayer_Aleks |
Grattis till en sjukt bra bil |
Ja 153 Mercedes C63 AMG kombi 2011
BMW M3 E46 "CSL" ESS 2002 BMW 320d x-drive M-Sport E91 2010 |
Ser bra ut men rökarpaket? Röker du i bilen? |
|
Jakobenkvist: Eluttag i askfatet är bra att ha... MVH Christofer |
|
|
Z86 Borttag av Takreling <<-- Varför? Det är ju mycket snyggare med rails än utan.. :) // Erik |
|
|
Grattis! Den specen var väldigt lik min. Jag tog 17", dragkrok och inget panorama. Har haft den en månad nu och är mer än nöjd. Det jag stör mig på är det enklare intrumentet som sitter i 320d. 325:an jag hade innan har fler funktioner :-(. Vet någon varför solskyddet är i plast? 325:an hade samma yta som innertaket. |
|
| Håller med om railsen, Ser lite udda ut om man tar bort dom, men baken är som smaken eller hur fan man nu säger :) | |
| "Smaken är som baken, delad!" | |
|
Tack för bra synpunkter. USB hur fungerar det? Kan man använda ett USB-minne med MP3:or och går det att spara dom någonstans i bilen/stereon? PDC bak får räcka. Adaptiva strålkastare verkar coolt, men jag kommer inte att köra så mycket landsväg/skogsväg utan vägbelysning. Är ingen rökare, men bra med ladduttag till telefonen nära förarplatsen och praktiskt med ett dolt fack. Utan rails tycker jag att bilen ser sportigare och lägre ut. Nicklas-E46: Vad är det för funktioner som inte finns i 320d instrument? Har inte kört någon nyare 325:a. |
|
|
Ser bra ut, byt bara till en 325 bensinare utan handikappanpassning (automat) istället. Mera körglädje, tystare och några små extra godisprylar. Hälsningar Mats |
|
| Adaptiva strålkastare fungerar ej i den hastighet som bilen har på filmen! Tror det är max ca 40-50 km/h. Bluetooth är trevligt men tyvärr jävligt dyrt att beställa extra. Mvh Johan | |
|
Passo222, du har fel. De adaptiva strålkastarna fungerar oavsett hastighet. De vrider sig utefter aktuell styrvinkel. Kurvljusen däremot är begränsad till en specifik max. hastighet. Kurvljuset och den adaptiva funktionen är två helt skilda saker, kurvljuset är en separat lampa i den inre reflektorn medans den adaptiva funktionen vrider projektorenheten (halv-/helljuset). Båda ingår i tillvalet, därav namnet "Adaptiva strålkastare med kurvljus funktion". |
|
| Då har jag bara kurvljus då eller vad?? | |
|
ryx. angående takrailsen. väldigt praktiska om man som jag behöver takbox till semestern. |
|
|
USB måste man ha numera om man vill lyssna på musik smidigt. Själv använder jag ett 16 Gb minne proppfullt med musik. Styrs med steroen direkt. Smidigt som attan. Skivor tillhör en förgången tid. Det lär gå att montera lastbågar på en touring utan rails. Det funkar ju fint på en sedan om man har rätt bågar. Lycka till med bilen! "BMW six appeal" |
|
|
Man kan inte se hur långt bilen har gått samtidigt som man tittar på t ex medelförbrukningen, hur lång körstrecka det är kvar på det som finns i tanken. Jag vet inte varför man inte kan kolla oljan via instrumentet det kanske är så på alla 4cyl? Ryx, fick du bra pris? |
|
| Ganska bra pris, hoppas jag. Men det är mycket pengar såklart. | |
|
Chris87: Jag fattar inte. På min 545:a från -06 så har jag kurvljus/adaptiva strålkastare, kalla det vad du vill. Jag är inte haj på hur det fungerar, men antar att strålkastarna vrider sig i förhållande till ratten. De fungerar i alla hastigheter. Så, vad har jag? Kurvljus har jag alltid fattat det som, är ju ingen "extra" lampa som tänds. Det är väl i princip den extra lampan som är "nyheten" till nyare bilar, eller? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.