|
|
|
|---|---|
Gee |
Tänkte köpa nya fälgar till bilen och är ute efter 19" CSL Gunmetal fälgar alltså inte silvriga. Har kollat en hel del på VMR från USA gillar att dem verkligen har djupet i centrum av fälgen vill inte ha helt platta fälgar. Men frakt,moms,tull blir rätt mycket så undrar om någon vet nått ställe i Tyskland eller något annat land i EU som har 19" CSL i bra kvalitet? Hade tänkt köra med 235/35 däck fram och 265/30 bak vad tror ni om det? |
|
Har du kollat England? Antar att du menar att du vill ha 9,5" breda fälgar i bak? För jag tror inte att det går att få på 9,5" runt om på en "vanlig" E46.. |
|
|
Kolla upp så fälgarna är konkava. Finns 9.5 modeller som inte är det. |
|
Gee |
Precis, tänkte mig 8,5" fram och 9,5 bak et 40 resp 45 Men som More säger är det svårt att hitta repliker som är konkava får nog bli ett par VMR från USA trots allt |
|
Finns mängder på ebay.co.uk |
|
|
ska själv köpa VMR fälgar och kan säga dig att i europa kommer du nog inte att hitta VMR. så länge som jag har letat så har jag konstaterat att det endast finns i staterna. Mvh Dennis |
|
|
Köp ifrån Staterna så vet du vad du får. Snygga fälgar med bra kvalitet. Tänk inte på momsen - du kör ju trots allt BMW... |
|
| VMR säljs i England, CA-automotive tex har jag för mig. | |
Gee |
Dyrare att köpa dem i england än att ta hem själv så det får bli det. Fick ge ungefär 12 600kr hos ett svenska styling företag och tar jag in själv blir det 9300 kr totalt |
|
Gee >> ta från staterna det är bäst så. det är så jag kommer att göra. alla vmr fälgarna säljs inte i england. Mvh Dennis |
|
|
Länk Länk |
|
|
Jag ska ta hem till min på extrajobbet till sommarn. Vet inte riktigt vad du får ge men väldigt humana priser brukar det vara. skicka ett pm så kan jag skicka över nummer och hemsida vet inte riktigt om man får göra reklam här |
|
Gee |
Kanske dum fråga men någon som vet om allt från USA blir tullat så man tvingas betala moms eller kan man ha tur och slippa detta? |
|
Du kommer garanterat få tulla för dom. Har sluppit igenom med mycket men aldrig hört nån som klarat 4 fälgar. |
|
| fälgar går ALDRIG igenom. Och om man ens ska tjäna ngt på dom så får man frakta säljare>>flygplats där du själv får hämta, tulla & momsa... | |
Gee |
Hur menar du då bomis? Hämta dem på flygplats i Sverige? Vad tjänar jag på detta och hur går jag tillväga? |
|
Han menar att för att hålla nere frakten får du be om det billigaste alternativet. Detta innebär ofta att du får hämta upp fälgarna själv på flygplatsen. I vanliga fall kör ju firman hem det till dörren. Sen vet inte jag hur du får hem dom för 9300:-? Köper du via EAS blir det knappt 12 000:- inkl. tull o moms. |
|
Gee |
Jo fick det erbjudandet av modbargains nu, jo jag får hem dem för 9300kr då jag hittat en som tar hem en kontainer i slutet av februari. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.