|
|
|
|---|---|
|
Någon här som har tänkt att ställa upp i årets Gumball? Vi kanske borde samla ihop ett gäng BMW, och köra ikapp med dem från Malmö upp emot Stockholm? Vore kul att se ett gäng 335or med trim, piska och stressa upp lite Ferraris.. /Andreas. | |
|
Tycker den tävlingen andas en hel del idioti och penisstorleksbekymmer. Materiell rikedom och sunt förnuft går inte alltid hand i hand. Ett gäng BMW skulle ju säkerligen höja märkesstatus... |
|
|
Man får se det som en kul grej bara - de flesta är nog med för att få röra sig i de "heta" kretsarna och festa. Självklart finns det märken med i den tävlingen som har högre status än BMW - men de skulle nog bli ganska paffa om de möttes vid bron av typ 300 BMWs.. Hade jag haft den ekonomiska möjligheten samt en M3 eller värre - så hade jag iaf ställt upp en gång bara för att ha provat. /Andreas. |
|
|
Troligen skulle en BMW eller Porsche ha goda möjligheter att vinna. En Ferrari eller Lambo får väl inte ut och åka så långt utan att servas?? :) Och sedan skumpar det väl på bra på tjälskadade vägar. Tyvärr sker det väl lite för mycket olyckor och någon laglig tävling verkar inte dra särskilt mycket för klientelet. Men ett ypperligt tillfälle att få se lite exotiska bilar. |
|
|
Tävlingen som sådan är inte idiotisk, även om vissa personers körning uppvisar stora likheter med det samma. Något mindervärdeskomplex tror jag få i den gruppen lider av. En del är säkert exhibitionister men det anser jag att man kan få vara. Jag ser positivt på tillställningen, en kort stund kommer trevliga bilar att lysa upp tillvaron som annars färgas grå av tråkiga svenssonbilar. |
|
| Många deltagare har ju inga problem att hyra en eller flera banor och köra ett långfärdsrace på. Det går ju t.ex. att turnera genom hela Europa och tävla på olika banor om man vill. Men jag tror det är fartöverträdelser och andra förseelser som lockar dom som lyckats dra ihop pengar utan att vara kriminell tidigare ;) | |
|
Det finns ett antal videor/filmer inspelade under dessa "tillställningar". Ladda ner några och se att det ändå handlar om idioter som tycker att det är asballt att göra olika korkade saker, man tröttnar snabbt, tro mig. Bilarna är fina, men det känns mest som slöseri med materialet. Dessa vulgära människor som deltar saknar nog känslan för vad en Ferrari eller Lamborghini är och står för. Och hur de borde köras. Och var, inte minst. Bläh. Vorsprung durch freude am fahren |
|
|
Detta spektakel drog förbi Skåne för några år sedan Och att ha så lite respekt för andra och deras liv är otroligt Nästan så att man hoppas att det skall delas ut böter a,la Finland för hastighetsöverträdelserna de utsätter alla oss andra för Att köra riktigt fort är riktigt skoj därför kan man åka till antingen Tyskland eller en bana för ändamålet Ha deT |
|
| Jaha, utsätter man folk i Tyskland för mindre fara bara för att det är fri fart på nån sträcka. | |
|
Nä men där är folk medvetna att det kan komma en bil i 200++ för omkörning När man blivit om åkt av ett par sådana vettvillingar i Sverige så vet man vad man pratar om Det finns ingen som kör i Sverige som räknar med att folk kör på det visset även om man för det mesta har bra koll bakåt så är det inte alls som att köra i Tyskland med 3 filer tex. Ha deT |
|
|
2010 TOUR ROUTE CONFIRMED... Länk Länk Funderar på att möta upp i Malmö och sen ev. hänga på en bit upp mot Helsingborg osv. Men det får tyvärr läget på jobbet avgöra eftersom den 3 maj är en måndag :(. Mvh Jimmy |
|
|
Haha det blev för dyrt för dem att köra i Finland i år De tar i med hård handskarna mot dem Det är ju samma med många andra som kommer från annat land och kör i Sverige de kör som idioter läs (Norrmän ,Danskar osv så det inte blir ngt rasistiskt skit av denna tråd ) Ha deT |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.