|
|
|
|---|---|
|
Jag planerar att installera belysning på min E46 touring i: - lilla handskfacket (under bl.a. knapparna för dimljusen och ljusreglaget) - facket i mittarmstödet(om det finns plats). - förvaringsfacket i mittkonsollen (ovanför facket med cigg-tändaren). Undrar nu om någon har tips på belysning. Skall vara orange orginalbelysning. Den orange belysning som finns i min är den som finns i askkoppen, vilken är ganska stor. En (dålig) lösning är att köpa del nr. 11 (Länk och använda den belysningen. Men det borde finnas mindre lampor. Skulle därför vilja ha tips på andra typer av orginalmonterad belysning som jag kan installera. Såg en bild (senaste nr. ViBilägare) på fin belysning i ett förvaringsfack på nya X1:an. Ni som har lite nyare modeller har kanske belysning i vissa förvaringsfack och kan tipsa om dessa? Mvh Henrik. | |
|
Du kanske kan få lite tips i följande? Länk Mvh Patrik ___ B M W |
|
|
Tack Patrik för en intressant länk! Smart lösning på problemet med mugghållaren. Mvh Henrik. |
|
|
Skulle springa in på ELFA och köpa några orangefärgade lysdioder.. Enklast och billigt. Fråga dem om motstånd så får du rätt. //amullo "No no, the speed was fine, it was the corner that was too tight" |
|
|
Laddar upp en bild på belysningen som finns i X1:an. Liten och smidig. Eftersom X1:an ännu inte finns på realoem.com så kan jag inte se vad det är för del. Är det någon som har en lika belysning i en annan modell (nyare 5/7/X-serie)? Då skulle jag kunna kolla upp artikelnummer via realoem. Länk: Länk Mvh Henrik. |
|
| Kolla den belysning som sitter i konsollen/belysningen i taket på e46/e39.. där är små orange diodlampor.. | |
|
Tack för det! Det är troligen samma som finns i askkoppen. Tog för givet att det var en vanlig vit lampa med en genomskinlig orange plastbit som skapade det orange ljuset, vilket det är på e36:orna. Att hitta något lämpligt fäste till dessa glödlampor ska nog inte vara något problem. Mvh Henrik. |
|
|
Orange belysning som sitter i askkoppen beställd. En önskan på samma tema är att installera ljusslingan som finns i dörrsidorna på de nyare modellerna, se bild: Länk troligen nummer 5 här: Länk Riktigt snyggt! Mvh Henrik. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.