AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
3.647

Rekordböter i Schweiz

Sida 1 av 2
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Här kan man snacka om bötesbelopp...

Länk

----
BMW CS #6212
Lol det måste svida, men Schweiz hatar bilister enligt grabbarna på Top Gear.

Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Finland har väl också inkomstrelaterade bötesbelopp vid fortkörning?

/Andreas.
-P
544
-Per-
M5 (03.01)
Oerhört överdrivet belopp med tanke på överträdelsen och var den skedde. För all del är 137 på 80-väg mycket (behöver dock inte vara så illa beroende på situation) men att få böta 180000 euro är ju löjligt.

"The accused ignored elementary traffic rules with a powerful vehicle out of a pure desire for speed," the court said in its judgement.
Vad nu fordonet spelar för roll...

Swiss media reported that the man owns a villa with five luxury cars, including the Ferrari.
Spännande. Det späder säkert på skadeglädjen hos de som med högre skatt för höginkomsttagare vill slå bort sin egen födkrok, bidrag.

-P
544
-Per-
M5 (03.01)
mistafrizz: Riktigt, även där har ju välbärgade fått betala rejält för sina övertramp.

Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

Pölisen skall väl ha in sina pengar till julfest,påskfest,sommarfest mm, det kostar liksom här i sverige att ha fester!!

Pölisen har väl precist som här i sverige för lite att göra så att plocka oss bilister är perfekt.

Äger alltid 1 BMW
gO
1.407
gOry
335i Touring
På ett sätt tycker jag de är helt rätt med inkomstrelaterade böter, de ska väl svida lika mycket i allas ekonomi att riskera andras liv i trafiken.
Visa användare
1.330
Heinz_Keller
VW Passat 2,0tdi Masters Premium -12
Vi har inkomstrelaterade böter i Sverige oxå. Dagsböter kallas det.

// Erik
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Enligt uppgift så är det i Schweiz också förbjudet att använda GPS:er där fartkameror är inlagda.

___
//Ulf
BMW 528
Det är så respektlöst gentemot trafikanterna ska svida ordentligt om man gör nått dumt i trafiken !!!

Mvh
/// Leif
Visa användare
1.986
Frrla
volvo 242 -75
volvo 244 GL -80
volvo 245 GLT -84
hah! så länge de inte drabbar mig får de göra som de vill var de vill ;)

BMW ownz
BMW 528
Frrla.....men det kan drabba dina nära och kära....är inte det respektlöst ?

Mvh
/// Leif
Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

Ja,jag kör för fort ibland,det erkänns men det tror jag andra i denna tråd också gör eller bryter mot andra trafikregler o då är det också respektlöst???
Så bra är ingen. Punkt.

Äger alltid 1 BMW
BMW 528: "nära och kära", "respekt" ? Så du har aldrig kört för fort??
pi
367
pixel09
320i Touring E91 -06

BMW CS 09107
Det skall svida att utsätta andra för föra, oavsett storlek på förmögenhet.
Att köra för fort eller bryta mot andra trafikregler behöver inte nödvändigtvis vara respektlöst, det kan vara rent misstag också.
Visa användare
2.783
Grabber
BMW 318dT ´11
137 på 80 av misstag?

"Förlåt, jag såg inte skylten" eller? :P

BMW - Beroende Med Wilja
cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Om det var 80 km/h som hastighetsbegränsning i ett "samhälle" så kan det knappast vara en speciellt utsatt vägsträcka. Vi borde kanske inte "tycka" så väldigt mycket när vi inte vet något om omständigheterna.

Jag är helt övertygad om att de flesta på det här formumet inte är så jäkla säkra förare som det tror....

MVH Christofer
Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

Framförallt tror många: JAG GÖR ALDRIG FEL???... det måst vara skönt att vara så duktig...

Äger alltid 1 BMW
Två fel gör inte ett rätt...
Visa användare
1.986
Frrla
volvo 242 -75
volvo 244 GL -80
volvo 245 GLT -84
BMW 528: de jag menar mitt inlägg är: om de inte drabbar mig så drabbar de ingen jag känner heller. för om de skulle drabba någon jag känner så drabbas jag automatiskt av de med. nu har de drabbas nog.

BMW ownz
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.