|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
..då kan det sluta så här. Länk | |
| Gött, buset ska bara ha smisk! | |
|
Ha ha... /Andreas. |
|
|
Haha, bra jobbat! ---- BMW CS #6212 |
|
| Ingår det i polisutbildningen? | |
| Den bilden blev väl månadens bild i expressen ngn månad förra året..? | |
|
Mer om händelsen: Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Skulle bra gärna veta vilket brott Audiföraren gjort sig skyldig till för att förtjäna en sådan behandling? Kan tänka mig att det måste vara nåt riktigt drastiskt, annars är det inte värt skadan på bilarna, för att inte nämna risken att döda någon, speciellt inte oskyldiga trafikanter. Men grymt fräckt är det - Volvon sa till Audin "roll over b1tch"! Vorsprung durch freude am fahren |
|
|
"I Audin satt två drogpåverkade tjuvar som polisen hade jagat från Gävle" Effektivt polisarbete!! |
|
|
Tragiskt nog måste jag säga att Polisen byter ner sig ganska hårt iaf uppe i Sundsvall då 2 av 3 polisbilar är en Xc70 D5 Awd är kanske praktisk i vintertid men behövs inte mycket till bil för att dom ska hamna i bakspegeln. Självklart uppmanar jag inte folk att försöka men det skrivs i tidningar dagligen att dom ska börja ta mer fartsyndare och fortkörare i medelpad men det blir kanske svårt med en 2 tons pjäs med en D5 i. // 4cyl är ingen riktig BMW |
|
Njuren |
Fan vad snabbt kriminalvårdens bil kom ut på plats :D Länk |
|
Jasko76: Anledning var att dom framförde en Audi på allmän väg ;-D Nä, den va dålig. __ Tobias Andersson |
|
|
Rauta. Trafikpolisen har tillgång till V70II T6 AWD också. De är förmodligen inte så lätt att hänga av en sådan i en ordinär svensk trafikmiljö, om man inte åker hoj då förstås. /L |
|
|
När jag jobbade i Oslopolitiet fanns fortfarande "majjor" i form av Toyota Hiace AWD med sugdieslar kvar. Runt 90 minst sagt trötta hästar i stor bil, men även dom har fångat tjuvar i sina dagar. Blåljus och polisradio är väl många gånger snäppet viktigare än hästarna, även om hästar inte skadar. Sex på alla fyra, roligast så! |
|
| Haha, bra gjort!!! Tjuvar lägger inte fingrarna emellan, så varför skulle polisen? | |
| gtotobbe: Ja, det är en synd i sig. Kör själv en A6 och hatar varenda meter jag slösar i den... väntar till våren och en BMW igen. | |
|
Leffo: Det kanske går max 1 på 10 av alla polisbilar i Sundsvall med den motorn ser som sagt nästan bara D5or fast ibland kan en och annan 9-5 Aero synas också // 4cyl är ingen riktig BMW |
|
|
HIHI,e de en tjuv eller dylikt så gjorde polisen sitt jobb bara. Äger alltid 1 BMW |
|
|
Känns som att 185/205 hästar (nya d5 med en avgaspipa på var sida har 205hk) räcker alldeles utmärkt att ha som utryckningsbilar. De går fortare än 200 och det lär vara ytterst sällan som de behöver utnyttja den hastigheten. De gamla 945 turbo med 165hk och automat var ju inte värst kvicka de heller. Inte heller de ännu äldre 240 med 116hk och automat ;) // Erik |
|
|
Jo men tänkte mer på om dom ska jaga fartsyndare så är en D5 helt fel bil då hade det varit bättre och haft kvar lite mer Saab 9-5 Aeros och V70 T5 såna med chip går ju rätt okej och det hade blivit svettigt för dom flesta fartsyndarna med tanke på att min gamla E30 325 som var helt orginal i motorn var en billängd före min kompis S60 D5 -07 så tror jag inte en V70 med flera 100kg extra vikt är praktisk alls när det gäller att åka i kapp med fortkörare och annat. // 4cyl är ingen riktig BMW |
|
|
Polisen brukar jaga i flock som kompensation för mindre motor. mvh Daniel Länk Progress through pain |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.