|
|
|
|---|---|
|
Hej. Kamrem har gått på min gamla bil så den ska skrotas, men den står fulltankad och jag behöver få ut bensinen från den så jag kan tanka min andra bil. Hur kan man enklast lösa det. Finns det speciella verktyg för det och vart kan jag köpa ett sådant? Tacksam för svar. | |
| Slanga ur kanske? vet inte om det är går den "naturliga" vägen i din bil eller om det sitter ett stopp i röret. Själv fick jag plocka ur baksätet och öppna luckan över pumpen för att slanga ur bensinen. | |
| Jo vi har tagit bort baksätet och testat att slanga ut det men det kommer upp några droppar och inget mer. Är det något vi gör fel? | |
| Det enda som kan fela är väl att du har dunken för högt. Hävertverkan kräver enl. fysikens lagar att slangens utlopp måste vara lägre än inloppet. D.v.s. nere på marken nästan. | |
| Vi löste det genom att borra ett hål under tanken, då den ska skrotas så tänkte vi att det gör nog inget. Tack för svaren. | |
|
Om du ändå ska skrota bilen är det väl bara hugga ett hål i tanken så rinnner allt ut? // 4cyl är ingen riktig BMW |
|
|
Oj såg att du redan löst problemet scrollade aldrig längst ner då jag skrev inlägget // 4cyl är ingen riktig BMW |
|
| Nästa gång = Ryck ur soppaslangen och förläng det med någon slang, stoppa i andra änden i tunna eller tank.. vrid nyckeln i offret och låt bensinpumpen göra jobbet | |
| Ismo jo, men jag hörde att motorn måste vara igång för att det där ska funka och som jag skrev längre upp så har kamrem gått så bilen startar ej. | |
| ah, inte elektriskt pump då? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.