|
|
|
|---|---|
|
Äger en 318 -93 och har den senaste månaden upplevt att cupe värmen är riktig dålig. Har jag läget så luften blåser upp mot vindrutan kommer det lite värme (bilen är varm), observera lite värme. Ställer jag så luften blåses rakt in så kommer det kalluft, riktigt kallt och ändrar jag så det går mot golv så kommer det lite varmluft. Sedan får jag en känsla att allt mer som jag accelererar eller låter motorn jobba så blir det varmare luft, tomgång eller lugn körning så är det pissljummen luft som kommer ut. Någon som har en aning om vad som kan ha hänt? Visst är det kallt ute men så dåligt kan det inte vara, speciellt inte när jag har ändrat så luften kommer rakt mot mig, känns som att det är minusgrader som sprutas in. | |
|
Hej Kolla kylvätskenivån. Om den är för låg får du precis de fenomen du beskriver. Att det kommer enbart kall luft när du väljer att blåsa rakt fram är normalt då BMW valt att det inte ska gå att få varmluft i ansiktet. Vid framruta och golv ska det naturligtvis däremot kunna komma värme. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.