|
|
|
|---|---|
|
Som rubriken lyder är jag, och säkert många andra, intresserad av vad ni betalar i premie samt varför ni har ett visst bolag etc. Min info: svensksåld m3e46, årsmod. 2003, aktsam, helförs, 1500mil/år, 10455:-/helåret. // | |
|
Alltid intressant att jämföra premier, men hur gammal du är samt var du bor är väldigt relevant oxå. 29år Helsingborg M3 2005 Import BMW Originalförsäkringar Helförsäkring Lägsta självrisken 1500mil/år 14600kr/år Mvh Jimmy |
|
| Du har helt rätt. 32år, Stockholm. | |
|
M3 2004 import 31 år Karlskrona bmw originalförsäkring max 1000 mil 5800 kr/år!! |
|
|
Paddan: Sjuk bra premie! Vad har du för självrisker? |
|
|
M3 2003 Svensk 34 år Liten småstad! BMW Original hel försäkring Max 1000 mil Högsta bonus samt skade fria år! Jag har mer än dubbelt så mkt som Peddan i Premie??? Strax över 13 tusen för hel/år....... |
|
|
vad fan, demax. dina och mina uppgifter är identiska förutom att jag är 2 år äldre. samma årsmodell, samma ort, samma försäkringsbolag. jag kommer inte ihåg exakt vad jag betalar, men vill minnas att det är betydligt mer än du. visst dags för lite omförhandling för min del... |
|
|
Jimmy: 4000kr på vagnskadan, maskinsjälvrisken är något högre då bilen är importerad, detta nämde de såklart INTE när jag teckna den men man får hoppas den inte rasar:-) Mvh Peter |
|
|
740 power: Din premie verkar ju onekligen hög?! Undrar varför om du nu oxå bor i en småstad? Mvh Peter |
|
|
Peddan: är det en helförsäkring du betalar 5800kr/år för? Låter för bra för att vara sant. Hur får man en sån premie?! :) // |
|
|
Demax, ja självklart! Nja jag vet faktiskt inte... Hade en sv-såld M3 cab tidigare hos samma bolag o den kostade 9000kr/år. Annars vet jag inte, full bonus o skadefri kanske bidrar.. Mvh Peter |
|
|
Peddan: Jag har haft bilen hos IF ända tills jag ställde av den och hade en års premie på strax under tiotusen kr (lägsta självrisk) men jag överväger att flytta den till BMW original pga vissa fördelar som finns där (har endast fått offert av dom än så länge....) Skilljer ju en del mellan IF och BMW,men tänker man på att man har bilen påställd endast 6 månader/år så blir det ju inte mkt dyrare med BMW försäkringen.... Jag har högsta bonus och HELT skadefri också så jag är impad av din premie! Någon som vet hur mkt man får i rabatt när man är medlem i BMW Club Sweden? Jag glömde att fråga det. |
|
|
740 power: Du får 10% på rabatt på BMW originalförsäkring om du är medlem i BMWcs. Vänligen Fabio |
|
|
Ok! Tack Fabio. Då sjunker min premie med 1300:- då bör jag hamna runt 11500:-/år,låter ju helt ok! |
|
|
Det går inte att jämföra bilförsäkringar....det är som att fråga hur långt ett snöre är! Vad den ena tycker är billigt blir något helt annat för någon annan Försäkringen är ju helt individuell och baserar sig på många parametrar, det kan skilja mycket även mellan vad man kan tycka är likvärdiga förutsättningar. Mats BMW CS #5847 |
|
|
Skall kolla upp BMW originalförsäkring , har idag vesta o betalar 8600:-/år. Några tusen till billigare hade man inte dött av! Äger alltid 1 BMW |
|
|
Ringde BMW originalförsäkringar idag och dom kom med ett pris på 11200:- 38 år, aldrig krockat Villa med dubbelgarage med larm Bor på landet Import 150-200 mil/år kör jag 2002 års modell Kan säga att dom fattade inte att jag bara betalade 8600:- på vesta. Fyfan vad man blir blåst av alla försäkringsbolag. Äger alltid 1 BMW |
|
|
32 år Lägenhet i småstad Låst garage 10 krockfria år 1000 mil/år Hos BMW Orginalförsäkring Z4 3.0 -03, ca 9000 / år 545i -05, 12000 / år |
|
|
Ja jösses vilken cirkus detta är... Ringde innan köp av M3an runt med den sedvanliga jämförelsen och kom fram till att BMW orginalförsäkringar var bäst med 10400:- helåret. Nu 2 mån senare när den blocketförsäkring jag fick med bilen är på väg att gå ut ringer jag igen och då är det plötsligt dryga 22000:- som gäller. Ja ja...bara att sätta igång och ringa runt igen då... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.