|
|
|
|---|---|
|
har en lysande lampa som vägrar slocka, var hos en polare ikväll och kollade lite, läste av felkoderna som följer: bälteslås passagerare sidoairbag passagerare bak ( den kom upp 2 gånger) okänd felkod testade byta sidoairbagen, en polare har en likadan så, då kom även felkod sidoairbag förare upp, ingen an felkoderna går att radera, lampan tändes i samband med att strömmen bröts i typ 20 sekunder, hade dock på tändningen. kan det vara styrenheten som brunnit? | |
| nej fan, troligtvis för högt motståd i kontakten under stolen. ser ut att vara det som är problemet med felkoder som detta. finnas att köpa repsats hos bmw... | |
| ah, får vel lov att testa det då, har ju redan bytt styrenhet 1 gång, den var brunnen när jag köpte bilen så.. dock begagnad men.. skulle vara trevligt att slippa lite billigare undan.. det är alltså kontakten till bältessträckaren du menar? den gula? | |
| någon som vet? har bara 1½ vecka på mig.. sen ska jag på eftergranskning till besiktningskontoret.. ( ja man får underkänt för lysande airbaglampa i finland) | |
| någon som vet om kablarna går raka vägen till airbagsen eller är det några skarv på linjen? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.