AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.452

Vibration vid inbromsning

Ed
184
Edin_BHF
BMW F11 520d -16
BMW E46 325 CI-03
Jag vet att det finns en massa inlägg om det här, men jag blir inte klok på dem. Jag har bytt bromsskivor och strystag på bägge sidor men vibrationen har inte försvunnit. Vibrationen känns som om däcken inte är helt runda så att de "hoppar till" vid varje varv. Vid hård inbromsning känns ingenting. Det känns mest vid lätt inbromsning från 100 till 80 och vid låg fart.
Mvh
Edin
Visa användare
2.783
Grabber
BMW 318dT ´11
Det kan vara däck det med men har du kollat bussningar i bärarmar?
Tag i hjulen kl 6 o 12 o känn om det glappar - ja = bärarmar.
Tar du kl 3 o 9 så är det styrleder.

BMW - Beroende Med Wilja
hade precis samma fel på min, på besiktningen syntes de att de va en bussning i framvagnen som va glapp. tror de va de främre staget, inre bussning.

Ed
184
Edin_BHF
BMW F11 520d -16
BMW E46 325 CI-03
Hej!
Borde man inte då känna av vibrationen hela tiden och inte endast vid inbromsning.
Mvh
Edin
Ed
184
Edin_BHF
BMW F11 520d -16
BMW E46 325 CI-03
Hej!
Är det någon som har fler förslag på va det kan vara?

Mvh
Edin
St
120
Stillaman
Lexus GS 450H
BMW 523i
Lexus IS 200
Sätter en spänn på däcken. Cordvandring eller orunda. De har blivit avsevärt sämre över lag de sista åren om man inte pyntar upp 2-3000/st. Då kan man iaf göra sig besväret att kräva optimal prestanda. Testa med andra, lånade eller vinterdäck och se om problemet kvarstår.

Stillaman
Ed
184
Edin_BHF
BMW F11 520d -16
BMW E46 325 CI-03
Hej!
Det är samma sak med både sommar och vinterdäck.
Byt bakre länkarmarna (i framvagnen) är mitt tips. Vanligt fel på åtminstone e34.
Ed
184
Edin_BHF
BMW F11 520d -16
BMW E46 325 CI-03
Nu har jag fixat den störande vibrationen. Jag misstänkte att det var bromsskivor, fast de var helt nya från Mekonomen, likaså bromsbelägg. Jag gick till Mekonomen där jag förklarade problemet. Efter lång diskussion med dem skickade de mig till deras verkstad som konstaterade att det var fel på bromsskivorna. De bytte till nya skivor och bromsbelägg. Allt gick på garantin. Mekonomen ska ha eloge för bra service och kundbemötande. Nu är det riktigt skönt att köra bil och BROMSA :-)
/Edin
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.