|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag har tappat min inst.bok och behöver kolla efter en grej. Finns det någonstans på nätet som man kan ladda ner och kika i den. Behöver bara titta efter vilken glykol (röd eller blå) jag skall ha i min E60 BMW 520-04. Behöver fylla på och måste veta. Kanske någon ägare här med samma bil kan läsa det i sin bok och skriva här skulle bli tacksamm... | |
|
Vad manualen specar att det ska vara och vad en tidigare ägare kan ha hällt i behöver inte vara samma sak. Med andra ord kan det vara farligt att gå på ett svar från någons instruktionsbok. Åk till en mack och gör ett köldtest på glykolen. De flesta mackar har mätglas som du drar upp lite glykol i och samtidigt kan se hur bra frostskydd blandningen har. Testa det så ser du vilken färg du har samt hur bra frostskyddet är i just din bil. |
|
| ok...tack för tipset...det visste jag inte att man kunde göra på en mack...skall göra det imon...tack | |
|
Det står inte i inst.bok de hänvisat till BMW-återförsäljaren. Men i BMW TIS står det: Länk |
|
|
Här finns t.ex. en manual på engelska: Länk men som sagt tidigare så står det: "BMW Service can provide details of which additives are suitable" Men kanske du kan ha nytta av den i framtiden. |
|
| tusen tack... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.