AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.013

Stötdämpare bak e36 328i import, vilka?

Visa användare
1.986
Frrla
volvo 242 -75
volvo 244 GL -80
volvo 245 GLT -84
tjena. är lite osäker på vilka stötdämpare jag ska köpa till min 328.
gissar att de är slut då de frusit? och bilen svajar till lite fram och tillbaka med bakänden i gupp men gungar inte vidare efter guppen.

grejen är den att jag fått fel grejer förut när jag beställt från både bmw och motornord.
internetbeställa denna gång kanske?

antar att de finns en uppsjö av olika fabrikat och kvalitet.

så jag vänder mig till er som kan detta och är uppdaterade på vilket som är bra och inte allt för dyrt. behöver jag nått mer? fjädrar va nya när jag köpte för 3 år sen.

bilen är importerad och är fabriks-sänkt som jag förstått de då den är lika låg som en 318is e36 och bmw hävdar desamma, MEN jag litar inte fullt ut på dem.

tacksam för svar och tipps!

BMW ownz
Visa användare
1.986
Frrla
volvo 242 -75
volvo 244 GL -80
volvo 245 GLT -84
nån koll måste någon ha?

BMW ownz
Har inte hunnit testa så många olika dämpare och fjädrar ännu, men waarwest borde väl ha rätt OK grejer, i varjefall så verkar dem billiga.

Antar att det är sportdämpare du vill byta till eller? Annars är ju skroten ett alternativ också, framför allt för ekonomin. =)

MVH / Martie
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Är du säker på att det är dämparna som är dåliga då?
När du säger att den svajar fram och tillbaka och inte ger några eftergungningar så faller min första tanke på någon bussning.
Fast kanske bara jag som feltolkar din text?

Vet du vad det sitter för dämpare fram?
Personligen tycker jag det är lite "overkill" att skaffa sportdämpare till M-chassi som du nu verkar ha.
När man börjar komma ner på 30mm och mer är det absolut nödvändigt.
Visa användare
1.986
Frrla
volvo 242 -75
volvo 244 GL -80
volvo 245 GLT -84
jag är nöjd med höjden på bilen och så. vill bara byta ut dämparna till "samma".

de jag menar med svaja fram är att den liksom gungar i sidledes och känns hårdare vänster bak. så de va lite dålig förklaring eller va man nu ska kalla den.

hade in bilen en timme och tvättade den. sen var jag ut på en nöjestur och dämparna bak kändes mycket hårdare än vanligt och den gick "sportit" på vägen. nu står den i varmgarage och gungar man bakänden så ser man på en gång att dämparna är slut. den gungar bak. men inte framänden. den gör som den ska. dämparna håller liksom emot där.

antar att de är original fram också. kan gå ut och kolla bara du säger vad jag ska kika på.

BMW ownz
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.