AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.328

E36 325 TURBOKONVERTERING :)

ap
31
apaofsweden
E36 320I som vinterbil
HEJSAN! Jag vet att det är många som har skrivit om det här på forumet förut men jag har aldrig fått svar på frågorna jag haft! Detta gäller nu en Bmw E36 325 -92. Jag vänder mig till dom som HAR turbokonverterat dessa bilar.
Jag ringde idag till motornord och stylingkompaniet och sa det att jag hade lust på att konvertera 325 fast jag ville ha motorn orginal och lådan. Dom sa det att en 325 ska hålla för ca 390-420hk utan att förstärka låda/motor kan det stämma? Jag vill att bilen ska va safe! Dom kunde för ca 40-45k för både delar och arbete fixa detta. KOMMER BILEN ATT HåLLA? Ni som har gjort detta eller sitter inne på bra svar till mina frågor,besvara gärna :)

PS. Jag skiter i besiktningen.. Ska bara ha en busbil

MVH

Sp
2.188
Spiidfriik
BMW F31 335d -14
Nissan Skyline GT-R -95
BMW E21 323i -82
+ några till.
Jag är inte synsk så jag kan inte säga att den kommer att hålla. =) Men förutsatt att grejerna är friska och att även chauffören är någorlunda frisk finns goda utsikter att det håller, även för mer effekt än så. Framför allt om du nöjer dej med gatdäck.
Dock måste du uppgradera kopplingen, original kommer inte att hålla. Jag förutsätter också att du kan påverka tändning och bränsle mot laddtryck.

---------------------------------

If you can´t drift it - ditch it!
ap
31
apaofsweden
E36 320I som vinterbil
tjena! Ja jag e frisk ;) Bilen är frisk de ska jag se till innan jag överladdar :) Och jag ska bara busa på rullande väg ska inte spinna och köra massa 402m är mest dugen på att kunna ligga i 50km/h och trycka på lite. Och sjävklart ska jag byta tryckplatta och självklart påverka tändning och bränsle mot laddtryck :)

CD
396
CDrom
E30 323i Touring -89 Turbo
Tja! kolla lite på PPF's forum finns en kille där som säljer chip för din bil med turbo och vad jag läst så ska dom vara bra!

förövrigt så ska 400hk vara lungt så länge det inte spikar. annan koppling så håller drivlinan utan problem för gatbruk.

Bara köpa grejjer å bygga =)
ap
31
apaofsweden
E36 320I som vinterbil
mja jag ska lämna in den på stylingkompaniet då tar det 2 veckor varav 1 vecka i bänk och jag har hört mycket gott om dem! Och den borde inte spika om allt är rätt inställt! :) Lika bra att låta några som kan göra det.. ;)

CD
396
CDrom
E30 323i Touring -89 Turbo
aja men då ska det ju inte vara några problem =) hoppas den kommer gå fint och lycka till!
ap
31
apaofsweden
E36 320I som vinterbil
ja, jag hoppas det med och tack :) Men det vore bra om fler skrev!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.