|
|
|
|---|---|
|
Hej jag har en Bmw 320 e36 -97 som rullat ca 16 000 mil. Jag har inte tillgång till garage eller motorvärmare och bilen står konstant ute i kyla och jag kör heller inte mycket med den. Nu är det så att jag märkt att bilen inte ens kommer över blåa sträcket i värme och antar att det är termostaten så jag ska testa att byta den. Men nu till frågan när jag kör en kallstart och bilen står på tomgång så testar jag att gasa lite och får känslan av att vit rök kommer ut ur avgasröret, inte säker då det är lite svårt att se nu på vintern men jag känner också en konstig lukt och är orolig nu för vad det kan vara. Lukten är inte riktigt bensin utan luktar någon annan kemisk lukt. Frågan är nu kan detta bero på endast att bilen inte blir varm och att det är kondens i systemet eller kan det vara något annat? Jag kan inte mycket alls om bilar det mest avancerade jag någonsin gjort på en bil är byta däck. Mvh Ivan | |
| Nån som vet? | |
|
Luktar det sött? i så fall kan det vara glykol. Annars är det bara kondens i avgassystemet. Jag tycker du ska ta ut bilen på en färd och kolla om röken försvinner. kika hur oljan ser ut och om det har försvunnit vatten ur kylaren. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.