AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.466

Beg. 325:a eller ny?

Jag har kikat runt på Blocket en tid nu och kan konstatera att det inte skiljer särskilt mycket mellan en bättre begagnad BMW 325 och en ny. Idag (innan nyår i varje fall) kunde man få loss comfort och dynamic -paketen för 19.900 kr. Med rabatter i vissa fall skiljer det knappt hundratusen mellan en BMW 325 07:a som rullat 6.000 mil och en ny. Dock är inte priset nedprutat på den begagnade bilen. Hundratusen kan tyckas vara mycket men man får 3 litersmotorn och 3 fria års service. Vad har hänt med prisbilden?

/ Hugo
Roffa1
Kom fram till exakt samma slutsats som dig. Det skiljer ungefär 100.000 mellan en halvrisig 07:a och en sprillans ny 2009 inkl facelift, osv. För mig var valet mkt lätt;-)
Jag ser det Roffa1, fin färg på din också. Köpte du fabriksny av BMW? Jag har även kollat hos BMW-handlare och där försöker man sälja tidiga 09:or till väldigt höga priser. X1:an är relativt ny och handlare har börjat lägga ut demobilar har jag sett... Men till vilka priser? 459.000 kr och då ingår inte ens läderklädseln och navigator. En x20d. Nu är jag intresserad av en 325:a dock men prisbilden är skev även där.

/ Hugo
Roffa1
Jag har liksom dig tidigare kollat Blocket kontinuerligt efter intressanta E90 objekt, de flesta exemplar jag varit o tittat på har desvärre ej hållit måttet. Många beggade E90 är mer eller mindre misskötta, mängder av stenskott i fronten o på sidorna. Likaså förekommer det sliten/nedsutten inredning, kantstötta fälgar, osv. Hittade bl,a en 330iM-07:a med endast 1.900 mil på mätaren. Prisbild 326.000:- tvekade länge inför köp, men så dök det plötsligt upp en splirrans ny 330i-09 på Blocket prissatt till 426.000 visserligen är 100.000 extra ofantligt mkt pengar, men jag tycker att i mitt fall så var merkostnaden värd varenda spänn.
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Roffa1//

Om två år ska du vara glad om du får hälften av den summan om du skulle sälja bilen. Själv föredrar jag köpa en ny-begagnad bil som redan gjort den enorma värdetappen efter att första ägaren sålde den.
Roffa1
Om jag nu skulle sälja bilen om två år, så beror väl dagspriset på skick samt hur långt den gått då? Med tanke på dagens generellt höga priser på E90 så tror jag du har helt fel.

Skulle gissa att den är värd omkring 350.000 om två år. (Mint Condition samt uppskattningsvis 1500 mil på mätaren;-)

Undrar just vad din 06:a står i om två år? 45.000
Vad tror ni om denna 325:an?
Länk

Kapar tråden lite...
Jo
1.160
Joofa
G61 i5 eDrive40 Touring -25, M- Sport, Tanzaniteblå
Svårt att veta skicket. Spontant tycker jag han ligger något högt i pris. Så viss prutmån kanske.
Det är en 05:a tillverkad nån stans mitt på året. Modellen kom ju dec 04. Men E90 hade inte några riktigt allvarliga barnsjukdomar, eller?

Jag blir inte riktigt klok på det här... Vissa verkar hitta fullutrustade 05:or i bra skick som har gått 6000 mil för 150 000, och det var för ett år sedan. Har för mig att jag har läst det här... Det lär komma ett riktigt prisras på begagnat när som helst, eller?
Vad kan man förresten tänkas få om man byter in en den bilen hos en bilhandlare?
Roffa1
Räkna med att bilhandlarn tar ut minst 30-50.000:- i ren vinst på varje E90 objekt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.