|
|
|
|---|---|
|
Hej, Igår spenderade jag några timmar till att försöka på handbromsen att ta jämnt. Det började med att ett däck låste fint. Justerade lite då låste det andra däcket men inte det första. Justerade lite till, då låste det första däcket igen men inte det andra. Irriterande men det kanske är vad man skall vänta sig när en kontorsråtta försöker leka mekaniker. :) Tyckte jag var noga med att plippa fram på kuggarna som styr bromsbackarna. Drog det så hårt att hjulet inte snurrade drog sen tillbaka 10 hack. Gjorde samma sak på båda sidorna. Men ändå blev det olika resultat båda gångerna. Eftersom hjulen låser så vet jag ju att bromsarna fungerar på båda sidorna iallafall. Finns det något annat bra trix att få dem och ta jämnt. Idag tänkte jag släppa lite på vajern vid spaken på den sidan som låser och se om det hjälper annars är det väl bara att försöka igen och hoppas att tredje gången så fungerar det. :) /J | |
|
Börja med att släppa justeringen på vajrarna helt. Sedan justerar bromsbackarna på samma sätt som du gjort nu. Sist spänner du vajrarna och justerar så det tar jämnt på båda hjulen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.