|
|
|
|---|---|
|
Man kan undra nu vad alla klimatforskare säger nu om vädret, dom snackar ju så mycket om att det blir varmare, men det e ju kallare än någonsin? Tror faktiskt det är mycket som dom överdriver det hela om vårt klimat? Vad tror ni? Äger alltid 1 BMW | |
| hehe det du säger brukar jag oxå tänka på =) | |
|
Man vet inte riktigt Dom säger isen kom tidigt i Sibirien.o på grund av det får vi in bedydligt kallare luft. annars brukar den kallare luften värmas upp av havet där borta. |
|
|
I den sk "globala uppvärmningen" innebär det ju även att vädret blir mer förutsägbart,alltså större onormala temperaturskiftningar. Har man ju märkt i bland. Ena dagen är det många plusgrader för att sedan dagen efter vara många minusgrader,som kan vara förödande för vissa saker. Som det nu är i tex Skottland. Hur ofta är dom förlamade i snökaos? |
|
|
Jordaxeln lutar väl lite mer än normalt nu har jag för mig. Så det kan också spela in i att det är lite extremare väder. ///BMW - Was sonst! |
|
| Man måste skilja på väder och klimat men visst f*n är det kallt! | |
|
Denna och förra vintern är de bästa vintrarna på mycket länge upplever jag. Ifjol hade vi i Sundsvall snö i princip hela vintern och nu har vi ca. en halvmeter, i skrivande stund har vi härliga 26 minusgrader! |
|
|
Det får väldigt gärna vara snö när det är vinter men temperaturen kan stanna vid -10°. Det tycker jag är lagom. Blir det mindre än så lär man ju böka med långkalsonger och sånt när man cyklar till jobbet. Igår var det -22° och ymnigt snöfall. Det tycker jag är lite ovanligt, i alla fall i mina trakter. ///BMW - Was sonst! |
|
|
cyklar till jobbet Brrrrrrrrrrr kallt. |
|
|
tror inte heller så hårt på klimatfrågan i sig. men visst gör vi en viss skillnad kan jag tro. men inte så pass att vi skulle förstöra allt på 200år. -32 när jag lämnade jobbet kl 16 idag. de ligger i en kallsvacka. BMW ownz |
|
| Googla efter PDO, fenomenet fanns hundratal år innan bilen, men folk blir bara dummare och går på alla "forskares" skitsnack. | |
|
Här verkar det finnas gott om folk som väljer att blunda för sanningen och konsekvenserna av människans slösaktiga livsstil. Vorsprung durch freude am fahren |
|
|
Visst är människan slösaktig och blundar för sanningen många gånger,men vi vet också att dom som tjatar mest e dom största svinen många gånger. Hoppas man lever som man försöker lära? Äger alltid 1 BMW |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.