AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
1.131

Svinkallt väder

Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

Man kan undra nu vad alla klimatforskare säger nu om vädret, dom snackar ju så mycket om att det blir varmare, men det e ju kallare än någonsin?
Tror faktiskt det är mycket som dom överdriver det hela om vårt klimat?

Vad tror ni?

Äger alltid 1 BMW
3M
718
3MW
E36 Ti
hehe det du säger brukar jag oxå tänka på =)
fl
751
flash gordon
Mellanbilen
SAAB 9-3 2.0 T 185 hk 02a
Man vet inte riktigt
Dom säger isen kom tidigt i Sibirien.o på grund av det får vi in bedydligt kallare luft.
annars brukar den kallare luften värmas upp av havet där borta.
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
I den sk "globala uppvärmningen" innebär det ju även att vädret blir mer förutsägbart,alltså större onormala temperaturskiftningar.
Har man ju märkt i bland. Ena dagen är det många plusgrader för att sedan dagen efter vara många minusgrader,som kan vara förödande för vissa saker.

Som det nu är i tex Skottland. Hur ofta är dom förlamade i snökaos?
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Jordaxeln lutar väl lite mer än normalt nu har jag för mig. Så det kan också spela in i att det är lite extremare väder.

///BMW - Was sonst!
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Man måste skilja på väder och klimat men visst f*n är det kallt!
Visa användare
1.981
Thorssa
Volvo V60 D4 AWD R-design -13
Denna och förra vintern är de bästa vintrarna på mycket länge upplever jag. Ifjol hade vi i Sundsvall snö i princip hela vintern och nu har vi ca. en halvmeter, i skrivande stund har vi härliga 26 minusgrader!

Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Det får väldigt gärna vara snö när det är vinter men temperaturen kan stanna vid -10°. Det tycker jag är lagom. Blir det mindre än så lär man ju böka med långkalsonger och sånt när man cyklar till jobbet.
Igår var det -22° och ymnigt snöfall. Det tycker jag är lite ovanligt, i alla fall i mina trakter.

///BMW - Was sonst!
fl
751
flash gordon
Mellanbilen
SAAB 9-3 2.0 T 185 hk 02a
cyklar till jobbet Brrrrrrrrrrr kallt.
Visa användare
1.986
Frrla
volvo 242 -75
volvo 244 GL -80
volvo 245 GLT -84
tror inte heller så hårt på klimatfrågan i sig. men visst gör vi en viss skillnad kan jag tro. men inte så pass att vi skulle förstöra allt på 200år.

-32 när jag lämnade jobbet kl 16 idag. de ligger i en kallsvacka.

BMW ownz
Is
468
Ismo
735iA -87
Googla efter PDO, fenomenet fanns hundratal år innan bilen, men folk blir bara dummare och går på alla "forskares" skitsnack.
Här verkar det finnas gott om folk som väljer att blunda för sanningen och konsekvenserna av människans slösaktiga livsstil.

Vorsprung durch freude am fahren
Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

Visst är människan slösaktig och blundar för sanningen många gånger,men vi vet också att dom som tjatar mest e dom största svinen många gånger.

Hoppas man lever som man försöker lära?

Äger alltid 1 BMW
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.