|
|
|
|---|---|
|
Jag undrar för min funkar inte och ser inget hål för det heller. | |
|
På min 120i 2005 fanns det. Den funkade i och för sig lite sisådär, frös ihop några gånger. Kylan vi har just nu tror jag inte spolaren hade klarat av. /Erik |
|
| tror att om du har så sitter väl munstycket inbyggt nere vid torkar axeln? | |
|
hmm ser inget hål vid torkarbladet... men borde väl finnas då det finns på renault clio -99. |
|
| Hålet för bakrutespolaren sitter i nr.3 på denna Länk | |
|
Frugan har samma problem sen första kylan tidigare i höst. Jag har letat mig fördärvat efter en till behållare för vattnet till bakrutespolaren. Hittar dock inget om det i boken. Så det verkar mer som att munstycket grusat igen. För trots plusgrader så kommer det inte en enda droppa därifrån. Vår försöka blåsa rent där senare i vår eller nått. |
|
|
Tackar för svaren, ska kolla i detalj nr 3 snarast. Har väl grusat igen antar jag, funkade inte trots plusgrader tidigare. |
|
| Det finns endast en behållare för spolarvätska. | |
| Prova att trycka till den delen som spolarvätskan ska komma ur. Om ngn försökt öppna bakluckan genom att lyfta i den så kan den åka ut en bit och då funkar inte bakspolaren... | |
| Har en 118 05:a med samma problem, slutade fungera i höst/vinter. Man hör pumpen så det är prova plocka isär och rengöra där bak? Lätt att demontera eller? Någon som har några fler tips? | |
| Nr3 på bilden, är det bara att dra den rakt ut eller hur sitter den egentligen? | |
|
Bumpar och frågar om någon har nått förslag på hur man får igång vattnet där bak. Nu har det ju varit ett par plusgrader ett tag men likt förbannat inget vatten på bakrutan. Har precis varit ute och försökt göra rent munstycket så mycket det går. Pumpen går och den spottar ut rengöringsmedlet som jag sprutar in i munstycket iaf när jag stätter på den. Så stopp där verkar det inte vara iaf. Har slangjäveln kleggat igen någonstans på vägen? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.