|
|
|
|---|---|
|
Jag har Webasto i min bil och har läst en del gamla inlägg om funktionen. Jag får inte riktigt kläm på om det är en motorvärmare eller en kupévärmere eller både och. Jag har 3 val i datorn, två tidsval och och ett till som inte går att trycka på. Det är inte highlightat. Jag kör 8 mil om dagen och det blir inte riktigt varmt i kupén nu när det är så svinkallt, så det vore skönt om det var en motorvärmare. Bilen är en import från Tyskland, jag har en fjärrkontroll till den om det är någon hjälp. Jag är dålig på tyska. | |
|
har du fjärr så har du kupevärmare. på min 330 så värmde den både och. om du trycker på båda knapparna sammtidigt 2 gånger. så kan du växla mellan värme och vent. trycker du bara en gång så visar den nuvarande inställning. Du ser vilket du har på färgen på dioden röd är värme och grön är vent. nu utgår jag iuf fårm en t70/80 som jag hade i min men det kanske hjälper. |
|
|
Tack Jag kollar när jag kommer hem. Vet du om den tar mycket batteri? |
|
|
Har nu läst på Webastos hemsida och kollat instruktionsboken (tyska???) Webasto har skickat med en liten instruktionsbok som faktiskt innehöll en svensk del. Där framgår som Hoppsan beskrev hur man byter mellan vent o värme. Det funkar bra men den startar inte, vare sig det gäller värmning eller ventilation. På vänster framskärm sitter det en klisterdekal som berättar vilken typ av värmare det är. Webasto Thermotop C/Z 12V 45W 5,0KW Diesel 2,5Bar ~S289 Har kollat säkringen som sitter bak Nr 47 20Amp och den är hel. Har ni några ideér om vad nästa steg är? |
|
|
Hej en fråga på ovanstående, min värmare fungerar när jag startar bilen, jag kan få vent när bilen är avstängd. fråga hur ändrar man från vent till värme? hur startar jag den men klockan? MVH Hans |
|
|
Hankar Läs hoppsans inlägg Har nu talat med verkstaden och han säger att en värmare håller ca 3 år då den används med automatik när motorn behöver tillsatsvärme. Det vanligaste felet är glödstiftet och ganska omständigt att byta då man måste dela på brännaren. Jag återkommer om lösningen. |
|
|
Hej min värmare fungerar perfekt, det jag undrar är kan man ändr utan fjärr. typ med carsoft eller i bilen MVH Hans |
|
| Någon som vet vilket glödstift som används i en Thermotop C/Z? | |
|
Här finns verkstadsguide; Länk Här har du reservdelslistan; Länk Lycka till! M V H Stephan |
|
| Tack Stephan! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.