|
|
|
|---|---|
| Hur lång tid tar det för er andra med e90 330 att få upp värmen nu på vintern? efter säg 45 minuters körning så är fläktstyrkan fortfarande på 4 av 6 pluppar med temperaturen inställd till 20 grader på autoläget. Bilen är långt ifrån varm och det är möjligen lite ljummen luft som kommer. BMW verkstad har tillfrågats men de tycker inte att det är något konstigt.. | |
|
Kolla länk. Motor och kupévärmare är ett vettigt tillbehör om man har tillgång till eluttag. Länk |
|
| Din tråd hjälper inte så mkt, är intresserad av kupevärmen i andra e90 330. | |
| Jag har en 320d som borde ha sämre värme pga diesel, men den får full kupevärme efter ca 15 minuters körning, trots 16 minus ute och kallstart. | |
| Intressant pancho, motorvärmaren hade dessutom varit på i 4 timmar idag. | |
|
Japp full värme på 330 efter 10-15 min vid 10-12 minus. Visserligen en E46 men samma motor! |
|
|
Moderna dieselbilar har en elektrisk värmare för att hjälpa till att värma kupéluften. Därför får man snabbare varmt i kupén med en dieselmotor än en bensinmotor som saknar denna hjälpvärmare. Att din 330 inte får upp värmen på 45 minuter låter dock konstigt. Det kan inte vara normalt. |
|
|
Hej Viggo För min bil tar det cirka 10 min för att bli varm då menar jag varm så varm så ja får ta av mig jackan. då kör jag också med 20-21 grader på autoläge. Har du provat att inte ha auto på? MVH Dennis |
|
|
Hej, Min 330 tar också 7-10 minuter för full värme. Problemet jag har är att stolsvärmen blir alldeles för varm. Precis när man börjar känna av värmen är det lika bra att slå av eller ned till läge ett annars bränner man bakdelen... |
|
|
Tyckte att värmen var dålig både på min 325 och 330 -05. |
|
| jo detta är en -05 om det spelar in. Tack för era svar deko och mandibeln | |
| Jag håller fullt med föregående talare att värme sitsen blir för varm... | |
| Byt Era värmestolar med mig då om ni inte gillar dem :) Svart skinn . | |
|
Ja fy fasen för skiiiiin och 20 minus. |
|
| Har en 325d e90 nu och hade en 325i e90 innan och det tar ungefär samma tid att få upp värmen vid 10-15 minusgrader. Det tar mindre än 10 minuter att få behaglig värme i kupén och brukar ha reglaget inställt på 22+. En 330 borde ju inte avvika och 45 minuter låter ju som märkligt lång tid, kanske värt att kolla termostaten? | |
| "Värmeelementet" är tydligen problemet. Kostar 15.000kr att byta varav 7000kr arbetskostnad, så jag antar att de måste plocka bort hela instrumentpanelen. Tur att det inte är min bil. Försäkringen skulle täcka 75%. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.