|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Jag har ett litet problem med min ASC på min 328 e36 -96. Jag kan inte stänga av den, eller jag vet inte hur man gör i varje fall. Kan inte läsa mig till de då instruktionsboken är på tyska. Är tacksam för alla svar! mvh Helge Bmw frälst | |
| Tryck på ASC knappen? | |
|
Jo detta har ja så klart provat. men i vilket läge? ska bilen va igång? avstängd? ska man trycka på nått annat samtidigt? Bmw frälst |
|
|
Den skall vara igång så klart.. |
|
|
ska man hålla den inne en längre tid? eller trycka snabbt? tycker ja har provat på olika sätt men den vill inte koppla bort. kan de kanske vara något annat fel? Bmw frälst |
|
|
Du trycker på den en gång så tänds lampan. Nu är den urkopplad. Tryck en gång till så släcks lampan. Nu är den aktiverad. Lyser den hela tiden så är det något fel. Så är det tyvärr på min. ///BMW - Was sonst! |
|
|
men problemet är att inget händer när ja trycker på knappen. Vad kan detta vara? Bmw frälst |
|
|
Är asc-lampan tänd eller släckt? ///BMW - Was sonst! |
|
|
den är släckt. ja förutom när hjulna släpper då blinkar den eller lyser kommer inte rikitigt ihåg. Bmw frälst |
|
|
Om ASC blinkar när hjulen släpper så fungerar nog systemet iaf. Det ska räcka att trycka en gång på knappen för att koppla bort systemet och då ska ASC lampan lysa konstant. Kolla kontakterna och själva knappen så det inte glappar eller har ärgat på kontaktytorna. Lycka till! Mvh Peter Sound of perseverance |
|
|
jaja systemet funkar felfritt förutom det att de inte går att stänga av. Det sitter en kontakt på klumpen bak som i sin tur går till insuget om ja inte e helt ute och cyklar? Frågan är då var på insuget ungefär sitter den? tacksam för svar :) Bmw frälst |
|
| Du måste antagligen hålla inne den i kanske 5sek, det ska tändas två lampor totallt. Så är det iallafall på alla nyare bmw och ja antar att det är så på din me. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.