|
|
|
|---|---|
|
Satt och googlade lite för att försöka hitta någon sida där man spekulerar hur prisutveckligen kan komma att se ut under 2010. Men hittade inget intressant. Någon som vet någon bra sida,eller kanske själv är lite insatt i ämnet? Kanske är svårt att spekulera just nu då ekonomin är så pass orolig just nu. Tanken började ifrån att nu dagarna ligger inte 95oktan speciellt långt ifrån 13:-/l (12,74:- sist jag såg) Vad kan den då ligga i sommar när kanske ekonomin i världen fått lite mer fotfäste? 14-15:-/l? | |
| Runt 12 kr/l gissar jag på | |
|
Dieseln kommer nog att krypa närmare och rentav förbi bensinpriset igen pga. transportsektorns återhämtning och större andel sålda personbilsdieslar jämfört med bensinbilar. Min gissning är 13:50 - 14 kr för både bensin och diesel i sommar. |
|
|
Ja, plus den höjning av dieselpriset som nu kommit i och med "skattereformen" av skatten på dieselbilar. ---- BMW CS #6212 |
|
| Det kanske rent av blir lönsamt att tanka diesel i Danmark, senaste dagarna har jag på flera automatstaioner sett pumppriser på 7.80DKK/L vilket blir ca 10.90SEK/L. | |
|
12:-/litern vore ju nästan önskedröm framöver... Men att dieselpriset skulle gå förbi bensinen vore ju sjukt, då skulle man ju tappa mycket av meningen med dieseln om det varar under en längre tid. |
|
|
Är vi påväg i mot nya rekord nu? 13,17:- för en liter 95oktan idag. |
|
|
Skönt med lite höjningar tycker jag.. det blir mindre köer och mer parkeringar, då färre tar bil. Skämt åsido, jag sitter hellre i kö med fler trafikanter som är glada för att de har möjlighet att åka bil istället för kommunalt. Kan vi inte anordna någon slags protest i fransk stil - dvs vi fyller Sthlms innerstad med 10 000 BMWs eller nåt. /Andreas. |
|
|
10.000 BMW's cirkulerar väl redan i Stockholms innerstad? ;) Tror knappast bensinen kommer kosta 12kronor i sommar. Snarare 13-14. |
|
|
Spelar väl ingen roll vad den kostar när man ändå tankar för en hundralapp. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.