|
|
|
|---|---|
| skulle ut och köra imorse, motorvärmaren hade gått 3 timmar när jag skulle iväg och bilen startade ändå inte, bara "tickar när jag vrider om nyckeln, sen när jag vrider av tändningen surrar det en bra stund, är osäker vart det kommer ifrån. körde senast igår och har inte glömt att stänga av några lysen. är det så att batteriet är dött? provade även med startkablar på + och - under huven , tickade även då, lät den dock bara ladda ett par minunter innan startförsök. | |
| Till 99% säkerhet ett dåligt batteri. | |
|
Är batteriet tillräckligt dåligt går det inte alltid att starta med startkablar heller har jag märkt. |
|
| hmm, blir väl att införskaffa ett nytt då, vilken sort rekommenderas? :) | |
| prova med startkablarna direkt på batteriet ,det blir spänningsfall på + undermotorhuven. | |
| bara det att jag inte får upp bagageluckan, om det då har fryst eller inte går att öppna pga för lite ström :S går inte heller att öppna under tiden jag har startkablarna på plats under huven. | |
| eftersom jag inte kommer in i bagaget, kan jag då ladda på + och - under huven med en 12V laddare? | |
|
Ja, det går alldeles utmärkt. Låt laddaren stå på några timmar, Jag var i din situation för några år sedan & hade en 10A laddare som efter 2 timmar fått i så mycket i batteriet att bilen startade. /Stefan |
|
| tack för det, ska genast gå och ansluta :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.