|
|
|
|---|---|
|
Hej, håller på att leta bil för fullt och väljer mellan ett par där den i mitt tycke lämligaste 525d touringen saknar rails, gör detta bilen svårsåld och påverkar priset. Det verkar vara vanligast med rails är det standard? | |
|
Jag hade en idé att köpa en ny E61:a utan rails, men efter att ha skummat marknaden i ex Tyskland och hittat tre (3) bilar utan rails samt tagit reda på att det kostar cirkus 5.000 att få dit railsen igen (de kommer ju som standard i och med Advantagepaktetet) så sket jag i det. Och det är jag glad för idag! Takrcket används flitigt och snart blir det takbox när vi skall på skidsemester. Kort svar: 1. Rails standard i och med Advantagepaket. 2. Mycket ovanligt. Men snyggt som tusan! Kolla 5series Forum på Marcos 530i. ---- BMW CS #6212 |
|
|
Ja smaken är som baken Själv tycker jag de ser nakna ut utan såg en i Götet igår som inte heller hade glasluckor så det såg riktigt konstigt ut Kan bero på att jag ser alla bilar uppifrån (kör lastbil) Men det är som ni skriver mycket ovanligt att se bilar utan rails Ha deT |
|
|
På svensksålda är det ovanligt, i Tyskland något vanligare men fortfarande betydligt fler som har rails. Jag tycker också det ser naket ut utan rails men åsikterna om detta är som sagt olika och samma diskussion har tidigare förekommit även när det gäller E39T och E46T. ___ //Ulf |
|
| Har sett ganska många E61 utan rails i Tyskland och precis som övriga är inne på så ser det naket ut eftersom man är van vid att i stort sett alla 5-serie i Sverige har Advantagepaketet. På M5 E61 är det "vanligt" att det saknas rails men vilken förnuftig människa skulle tänka tanken att använda t.ex. en takbox på en sådan bil? Har bilen du tittat på M-paket så skulle jag kanske inte tycka att avsaknaden av rails gör särskilt mycket eftersom det förstärker det sportiga utseendet. | |
|
Ett förtydligande från mig - jag kollade bara på E61:or med M-paket. ---- BMW CS #6212 |
|
|
Även på bilar med M-sportpaketet skulle jag väja en med rails men det är inte prio 1 när jag letar E61. Som alexanderl skriver så är det nog på M5 T samt Alpina B5 T man hittar störst andel utan rails. ___ //Ulf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.