AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
8.979

SKA KÖPA M5 E39

Sida 3 av 4
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Aah, sorry. Då är det en helt annan grej och ska självklart sitta kvar! ;)
Många tycker ju att Qvarnis f.d "Qraftwerket" är den ultimata M5:an. Och om inte jag minns fel hade även den sidostripes.

BMW CS #1812

jo
1.756
jonasjonas
Tesla Y Performance
Ja, hur en gammal bankrånares fd M5a ser ut är ju verkligen något att sträva efter.
Exakt, du har greppat detta!

BMW CS #1812

jo
1.756
jonasjonas
Tesla Y Performance
No shit!
Varför piratfälgar på din M5 -99 Jonas? På en originalbil... hemskt ;-)

BMW CS #1812

jo
1.756
jonasjonas
Tesla Y Performance
Why not? Jag behövde inte sälja sommarhjulen för att köpa vinterdäck iaf...;-)
Det måste vara strikt original. Mycket viktigt på en 11 år gammal M5.

BMW CS #1812

jo
1.756
jonasjonas
Tesla Y Performance
Synd, då måste jag leta upp den och byta strålkastare och bakljus. Hörs när jag är tillbaka...
jo
1.756
jonasjonas
Tesla Y Performance
Nu är det klart. Känns det lika skönt för dig som för mig? Ehhhh....
JS
304
JSR
BMW 2002 -73
BMW 750iA -92
BMW M5 -92

För att citera Philip:

"Så fort man börjar mixtra med fälgar, ljus och sänkningssatser blir jag ointresserad. Ska det vara så svårt att låta bilarna vara original? 7 ägarbyten måste ha sin orsak. Det bästa vore om det fanns någon på forumet som ville sälja sin. Har ni sett PWtecs? Sanslöst snygg och oskruvad originalbil. BMW CS #1812 "

Länk

Snabba vändningar!
Ri
957
RiBBaN_
V60 T6 R-design -22

Philip: Tack så mkt. Den är förövrigt såld i veckan. 95:a e36:a 3.0:a. Orginalbil utan dekaler (samt med m3 orginalfälgar). Låg ute på AP på annons 5 dagar innan första spekulanten slog till som kollade på den.

Kanske säger nåt om vad folk vill ha som letar en M-bil.
Korrekt citerat.

Är det fler än jag som inte finner orden dekaler/stripes/klistermärken i texten? Är en bil modifierad för att den har en Nürburgringdekal på bakluckan?

I så fall finns det ytterliggare en 318d E91 i Göteborgstrakten med snygga "Offitech-dekaler" som inte heller platsar in som originalbil.

BMW CS #1812

Man våldför sig inte på en M5:a ostraffat:)
Bara på helgerna ;-)

BMW CS #1812

Själv förstår jag mig inte på detta nitiska "måste vara original" tänket. Inte sagt att sönder styling gjort av klåpare är någon höjdare men kvalitets styling är det absolut inget fel på.
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Jag menar inte att alla måste åka original, det är självklart upp till var och en att göra vad man själv vill med sin bil. Om bilen blir snyggare är ju upp till betraktaren.

Tipsade bara om att jag tror dekalerna sänker värdet på bilen. Så min rekommendation är att kör med dekaler och 17" fälgar om det känns bäst men för att maximera försäljningspriset så återställ gärna detta.

Som du ser så ville inte säljaren (Sahlsten) själv köpa en stylad bil när han letade om jag tolkar honom rätt.
Tycker iofs inte att just denna bil är speciellt stylad "problemet" är snarare att dekalerna och "nerbyte" av fälgar ger vissa signaler som kanske inte tilltalar alla köper om man säger så...
Sen kan bilen vara hur välskött och lungt körd som helst det har jag ingen aning om.
ri
1.027
richo
Tesla P85+ -14
318-88 350i(S62b50) Busbil
Philip: Är det bil bytar nerverna som är i farten? Borde vara svårt att hitta något bättre för dom pengarna. Jag köpte min ganska kort efter din och jag är super nöjd med min:)

Mvh. Richard
Visst är det så richo, dock anser jag att det finns alldeles för många roliga bilar.

BMW CS #1812

hampe m3
Philip Sahlsten, ingen här som säger att bilen din ser ut som en påse med sk:t, de försöker snarare på ett vänligt sett att ge dig synpunkter och åsikter som eventuellt kan förbättra dina försäljnings chanser.

Sen kan det säkerligen vara så att ett flertal aktivt följt din tråd när du letade bil (inklusive undertecknad), för att sedan se bilen med fälgar knappt värda att slänga på vinter puckar på en 540n med.

(Ironi)
Bjud lite på dig själv i mellan åt, även om det känns tungt, det gör jag, jag har aldrig kört snoddas övningar och går med fanan i topp när jag majestätiskt vaggar fram och sprider skugga utöver mitt följe tåg av beundrare, likt den här förare jag är en, sann titan, eliten i den yttersta spetsen.

mvh h

Hybris!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.