|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
|
Länk ultimata husvagnsdragaren..:) |
|
|
Ultimata M5:an ;-) Länk BMW CS #1812 |
|
|
Philip: ska du redan sälja efter all tid du la ner på att leta M5? ___ //Ulf |
|
| Ja den tråden kommer man ihåg Länk | |
| EDIT: Blev fel Länk | |
| Hm, läste precis igenom Sahlstens jakt på sin M5:a. Kan någon förklara varför man plötsligt ska ge 20 000 mer än han gav för den? Den är ju inte ens faceliftad, vad har egentligen gjorts på den som motiverar den prishöjningen? | |
|
Om nedanstående är gjort efter köpet så är inte 20' så mycket. Sen jämför du ju hans annonspris med vad han betalade efter ett förmodat prut. De flesta som annonserar för 135' räknar ju med att behöva gå ner ett antal tusenlappar... Nybytta delar: Koppling Vattenpump Termostat Generatorrem Casterstag K-hämmarstag Skivbromsar Bromsbelägg Dimljus klarglas Plastavtäckning (Kvitton finns). ___ //Ulf |
|
|
Herregud säg inte att bilen ser ut så här Länk inte ökar värdet för en massa klisterlappar är påsmackade. Och originalfälgarna är sålda! Nej Philip nu får du förklara vad du håller på med |
|
|
Ny koppling är det som kan motivera lite högre pris. Resten är slitdelar som inte kostar skjortan. |
|
| Vad innebär plastavtäckning? | |
| Att skriva i annonsen att det är NP Bil som tagit in den i Sverige hjälper väl knappast till att öka intresset kring bilen. Kommer ihåg många bilar, som visade sig vara skruvade, jag själv var spekulant på för många år sen. Finns nog en del trådar om den firman i forumet också.... | |
|
henke lexus: skivor och belägg runt om är inte gratis...kostar lika mycket eller t o m mer än ny koppling... Sen håller jag med dig till 100% angående klistermärken och saknade originalfälgar. Håller även med junior om NP...Har väl varit ganska tyst om denna handlare de senaste åren men tittar man tillbaka en handfull så var det ju flera fall av mindre schyssta bilar som såldes där. Dom samarbetade även nära med ytterligare en mindre seriös handlare på samma ort. ___ //Ulf |
|
|
Varför är det så fult att eventuellt tjäna några kronor på en bil??? C.Ek är du avis? Räknar man in alla kostnader för en bil och i detta fallet en del reservdelar så har man sällan tjänat nåt på det ändå trots att man kanske lyckas sälja den dyrare. |
|
| Länk | |
|
Tack för alla inlägg. Kul också att man väcker känslor. Det är många "förståsigpåare" här som tror de vet exakt vad en M5 kostar i delar och ägande. Programmer, weeeman skriver som vanligt sakligt och jag är tacksam över att ni håller nivån ovanför vattenytan. Jag har absolut ingen panik att sälja bilen. Den är avställd varje vinter sedan -03 och är i ett alldeles utomordentligt skick för att vara 11 år gammal. Finns det någon därute som vill ha en välservad och bra utrustad -99 får de höra av sig. Annars njuter jag gärna en säsong till. BMW CS #1812 |
|
| weeeman; Man måste väl kunna få ställa en fråga vad som motiverar en höjning utan att det behöver betyda att man är avundsjuk. Inte sant? ;) | |
|
Bilen är säkert riktigt fin, men avsaknande av orginalfälgar (hur tänkte du?) samt dekalerna avskräcker nog de flesta köpare. Tyvärr :( Lycka till med försäljningen! |
|
|
Vill man byta fälgar brukar de flesta jag känner till sälja de gamla. Smaken är ju olika, det tror jag även du förstår. Lycka till med din unika "helroot" M3 ;-) BMW CS #1812 |
|
|
Tyvärr tror jag du sänkte värdet på bilen mer än vad du normalt får för ett par original M5 fälgar. Utseendemässigt är det ju fälgarna som gör M5:an. Men det är ju ditt val och ingen annans. Kan förstå att de gamla fälgarna kanske ska finansiera de nya eller att man inte har plats för extra uppsättningar i garaget. Då är ju läget ett annat. Om dekalerna sitter kvar på bilen skulle jag rekommendera dig att ta bort dom inför en försäljning. Gatebil.no ger inga bra signaler. Se det som ett välment tips och inte som kritik, du gör självklart precis som du vill med din bil och smaken är olika. |
|
|
Gatebil.se för att vara exakt. Helt skilda ting :-P BMW CS #1812 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.