|
Sida 1 av 4
|
|
|---|---|
|
Hejsan.. Jag är mycket sugen på en bmw m5 en -00 -01 typ.. Är det nått man ska tänka på när man köper en sådan bil? SKRIV ALLT NI VET!! MVH | |
|
Sök här på forumet å du skall hitta läsning för nätter och åter nätter. skriv så här t.ex. > "m5 e39" AND köp < så får du upp alla trådar där "m5 e39" och köp finns med. // Erik |
|
|
men jag känner att jag vill ha lite bättre svar.. svårt o silla o leta o läsa igenom allt.. jag vill bara veta det viktigase man bör veta om M5 e39 och bilen jag ska ha ska va -00 och uppåt. |
|
| Ta inte illa upp, men det som du frågar har skrivits om tidigare. Det är inte så skoj att behöva upprepa svar till frågor som ställts tidigare. Samtidigt är sökfunktionen en del utav forumet och forumreglerna som du accepterat säger att man ska söka innan man startar en ny tråd. Inget illa menat mot dig. | |
| I går skulle du väl köpa en kompressormatad m3;a? Annars, om intresset för en m5;a är reelt, är det väldigt enkelt att söka - kolla lite extra i m-forumet för mer detaljerad info. | |
| Grejen är att jag har kollat runt lite och ringt lite och jag tror m5 är en bättre bil för mig och sen kompressormata den i stället. Bättre pris på en m5 än en m3 :) men nått utav det blir det! Ja jag får söka i forumet. Hjo | |
|
Tro mig,M5 e39 ÄR en kanonbil. Men om det är överladdning som ligger med i planen så lär du få mer effekt per krona på sexorna. Vad jag vet så finns det 2st "bolt on"paket till S62 som ger runt 550hk. Ett paket går lätt löst på 150000:- Känns inte speciellt prisvärt. Ska du ladda mer så pratar vi helt andra summor. |
|
|
apaofsweden.... Ska du ha M5 så behöver du inte överladda....köp dig ett riktigt bra avgassystem/sport från en av de kända märkena istället...SS hela vägen kostar ca 40-45 papp....men då får du ärliga 40-45 hk...1000 kr/hk stämmer rätt så bra... Gustav här på AP hade helsystem SS på sin...jag har fått höra o se de i "real-life" vilket grymt ljud!!!!! men han hade ca 440-450 hk i sin m5a.. Jag har bara sista delen efter grenröret...SS Race kostar ca 16 papp..ska ge ca 8-10 hk........kanske,men ljudet e helt outstanding o vikten e ju avgörande...mitt SS väger ca 16 kg....org vägde nog 60-65 kg.....skillnad!!!!!! SS grenrör kostar ca 20-25 papp...men de ska ge dessa siffror i hk oxå e de sagt..... min avställda pärla: Länk |
|
| Sen har dom oxå 100 eller 200 cells sportkattar oxå......kostar ca 15 ..... | |
| Ska du ha hela vägen så glöm ej att MAPPA! | |
|
ja pengarna är ganska sura! Och man vill inte lägga 150K på ett trim. Jag kollade lite snabbt på esstuning och dom har ganska bra priser om man kollar på t.ex. 330ci 231hk osså får du 345hk för 55K.. Det kanske är ganska prisvärt.. Fråga är om 330 kompressor hänger med e46 m3 |
|
|
priserna är helt sjuka... Jag är snickare så man är ju inte miljonär.. |
|
|
Varför inte kolla på 540 e39. Dom kan man hitta för riktiga fyndpriser och vad jag förstått tål den motorn överladdning bättre än m5 e39. |
|
|
Låter mer som om du ska överladda bara för överladdnings skull. Vad är dina premisser? Vill du ha billiga bilar att kompressor mata ska du gå amerikanskt. |
|
|
du jag kollar förfullt ;) Men man ska ju köra BMW! överladda e de enda rätta |
|
| saken är ju den att ska du ha just kompressor blir det väldigt dyrt i förhållande till bilen. jag menar ska du köpa bil för 130k och sen lägga lika mycket på ett kompressor kit är det nog bättre om du skaffar dig en prestanda bil för 260k i stället. | |
|
Tycker också det låter lite knepigt att överladda bara för sakens skull. M5e39 går rätt bra original. Ska du köpa en riktigt frisk M5e39 och sedan överladda kommer du snart lagt ut i närheten av priset för en M5e60 som jag tror blir en bättre affär i längden och ett tryggare och mer problemfritt ägande. |
|
|
...eller en 335:a e9X ;) Priserna börjar på 300k nu men kommer nog sjunka när e92 faceliften kommer till våren/sommaren. På med trimgrejer för 20k så går den som en m5 e60 upp till 200km/h ;) Fast det går ju såklart inte att få den å gå som en överladdad m5 e39. Men ägarkostnaderna är MYCKET låga om man jämför med andra bilar i samma kaliber. |
|
|
Du har ju startat en tråd som handlar om överladda en 325 nu!!!, Lite priskillnader vill jag lova.! Dream on Mvh Henke |
|
|
E55 AMG eller AUDI RS6 från 03 kanske är lika bra att gå på direkt om du ska överladda. En C32 AMG funkar säkert också med 354/450nm. De är iofs inga BMW..:) |
|
|
c32:a Länk Borde ge prestanda liknande M5 E39 samt att överladdningen är på plats och laglig. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.