|
|
|
|---|---|
|
Har fått ett problem som är rätt jobbigt. Kan inte få ut min nyckel ur tändninslåset på en e39:a 97:a Automat. Det sitter ju en spärr att man inte kan ta ut nyckeln när växelgivaren ligger i något annat läge än just P. Det verkar ha blivit något fel där. Någon som vet VAD felet är? Är det tändningslåset. eller sitter det i växelväljaren? Har sökt på forumet, ser att många tändningslås verkar gå, men jag har inte samma symptom som dem. tacksam för svar. Eller om ni har haft liknande erfarenheter? /Ulf | |
|
Var ute o körde en Carsoft scanning precis och fick denna felkod. 39 19 ASC Monitoring. Verify the cable on PIN 19 of the EGS Control Unit. ASC operation detected while shift level in park- or neutral position. Or EGS Control Unit detected an anomalous ASC signal. Någon som kan tyda?? |
|
|
Vet inte om detta hjälper men testa koppla bort batteriet i ca 30min. Vad jag förstår så "nollar" man en del av systemet. prosperity is a mindset! |
|
|
Jag har testat det redan. Jag har inte nollställt felkoden ännu, samt bilen går bra. Har läst på lite ikväll angående denna felkod. Skall säga att bilen gick ner i nödläge för en vecka sedan. Men gick tillbaka i normal läge efter ett par omstarter. Denna felkod kan härstamma från det tillfället. Jag undrar om någon vet vad som är felet. Sitter EGS under kupéfiltret i motorrummet? Skall man kolla stift 19 då på den 88 stiftkontakten som sitter där? Kan detta ha något med att nyckeln sitter fast? (det går att få bort den om man jigglar väldigt mycke med bromspedal, växelväljaren samt att man jigglar med nyckeln) Ibland går det...ibland kan man få sitta en stund o jiggla..) Hjälp uppskattas! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.