AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.998

Bakluckan går ej att öppna E61

fl
124
fluppen
525iA E61 Touring M-optik
Tjena. Har en 525 -05, det började med att bakluckan inte gick att öppna då och då, nu menar jag manuellt, den har ju som bekant en brytare under handtaget som släpper låset, dvs inte rent mekanisk. Denna veckan har det blivit värre och man få trycka in handtaget 20-30 ggr innan den öppnar sig och nu har den slutat fungera helt. Problemet är att barnvagnen är där bak...

Nåt tips på vad det kan vara och vad jag ska göra ??
cr
183
criiille
540 IM -98
vet inte hur det ser ut på den antar de inte går låsa upp med nyckeln och öppna. lär du väl ha testat isåfall :S
fl
124
fluppen
Nä det går inte, dock har jag nån bagageluck-knapp på nyckeln, men det händer inget när jag trycker på den, det har det aldrig gjort.
cr
183
criiille
540 IM -98
okej skumt:P visst har du även en knapp inne i bilen? nere till vänster vid fötterna typ ?=
Vet att man måste hålla in knappen på nyckeln ett tag för att bakluckan
ska öppnas sig, vet inte om du provat de, ett tips bara
fl
124
fluppen
Tack grabbar, höll inne knappen på nyckeln sen gick det. Jag monterade loss handtaget (gummimattan man trycker in när man öppnar. Såg att kontakten till handtagspaketet hade ärgat, så lossade det och fick med mig den ena bläcket, så den kontakten var bara att kassera. Lödde ihop kablarna istället och satte krympslang. Så nu funkar det igen.

Tack för tipsen grabbar.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.