|
|
|
|---|---|
|
Tjena, håller på min satans renovering av min 530 och jag blir snart tokig på dessa problem. Bilen går ojämt på tomgång och jag har snart bytt allt man kan byta, inre vantilkåpspackning, insugsmembra, luftmängdsmätare, stift och tändspolar. Nu startar han och går helt okey på tomgång, det är när han mellanvarm han går som sämst. men när han är kall går han perfekt. Men sen när jag skulle ut och köra idag så kände jag hur slö han blev typ som något ströp och han tveka och hacka lite på halvgas, när man tryckte fullt tog det ett tag, sen jävlar kom han, typ väldigt seg och komma igång bara. Någon som haft liknande problem? tacksamm för all seriös hjälp! Mvh kim | |
| vet inte men låter kanske som att bränslepumpen håller påatt ge upp? | |
|
Kam alt vevgivare har du kollat upp redan kanske. |
|
|
tjena, jo jag var lite inne på soppapumpen ett tag också. Kanske en kärvande backventil även, känns som att han inte orkar pumpa fram ordentligt på något sätt. Kam och vevgivare har vi inte kollat än, har du någon bra förklaring på vart dom sitter och hur symptomen blir när dom går sönder? tack för svar! Mvh kim |
|
|
När givarna är sönder, beter den sig konstigt, kan stanna, blir slö, orolig när den står på tomgång, m,m. Åk in o läs av felminnet på den, där får du reda på om det är givarna eller något annat. |
|
|
Tack itto, har lämnat bilen på lack nu, och det var en kille där som kunde läsa ur felkoder så vi hoppas på det bästa. Mvh kim |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.