AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.738

Erfarenheter Snap-in-adapter E60 och Ericsson telefon

Ga
752
Garpen
530D GT M X-drive 2016

MC:
Ducati Monster 900 -97
Jag är nybliven ägare till en E60 530i och ska köpa en snap-in-adapter för en K610i.

Har ni erfarenheter av detta. Funktion, strul, mm
Da
18
Danne10
E61 530d Touring
Tjena,

jag hade en snap in adapter med SE telefon innan jag bytte till iphone. Jag tycker den funkar utmärkt, men den gör inte så mycket mer än laddar, jag kan inte påstå att ljudkvaliteten blir bättre när man har den i adaptern. Men det är skönt att bli av med telefonen så den inte ligger och skramlar i bilen..

// Danne

Ga
752
Garpen
530D GT M X-drive 2016

MC:
Ducati Monster 900 -97
Jo men det låter ok, jag tänkte ha ett tvillingkort till mitt abonnemang och växla utan att behöva sätta i eller ta bort telefonen. Man växlar enkelt mellan den ena eller andra genom att ringa 333 (telenor).

Blir det bara en förvaring och laddning av telefonen, inga andra funktioner, t.ex. telefonbok, senast uppringda mm?
Ka
585
Kaparn
640i GC -12
Kan bara tal för mig själv och min bil (730d E65-07)
Om du har telefonförberedelse med bluetooth så fungerar det ypperligt med handsfree. Inkommande samtal kräver ingen åtgärd från förare. Utgående samtal sköts med iDrive, separat knappsats i instrumentpanelen, knappar på ratten eller med röststyrning (dock ej option i min bil).
Telefonens telefonbok kommer upp på display i instrumentpanel. Även uppgift om tidigare samtal etc.
Snap-in adaptern kopplar telefonen till yttre antenn och underhållsladdning (
så länge tändningen är på).

Slägga
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.