|
|
|
|---|---|
dayenn |
Är det nå´n som vet vart på nätet man kan läsa om bensinförbrukning på 540:n (E34) med manuell låda? Samt ägares allmäna omdömme om 540:n, även med automat. |
|
Använd sökfunktionen här på forumet så lär du kunna hitta en hel del om 540 såväl med manuell som automatisk låda. Ämnet har varit uppe flera gånger. Kan dock säga att det är en helt enorm bil. Min tar ca 1,15 vid blandad körning, raskt men mjukt. Inte helt billig i drift när det gäller service, bränsle och försäkring men jag tycker att den är värd merkostnaden mot t.ex. en E34 525 eller 530. Priset är det ju ingen större skillnad på. Mats E BMWCS 3050 |
|
|
Min 540 drar ca 1.15-1.3l stad+landsväg det blir många extra mil med 540 så räkna med höjda bränslekostnader så är det för mig åtminstone,en otroligt rolig bil,bränsle förbrukningen är väldigt låg för en såpass tung och motorkraftig bil,under litern vid 100km/h. Se upp med kopplingen mycket dyr och svänghjulet går nästan direkt efter det börjar slira parkera direkt om slirsymtom uppstår. 540 är en perfekt kompromiss mellan sportbil och lyxlimousine helt enkelt en mycket mycket roligt bilägande självklart kostar det lite extra mot en 525a till exempel men inte extremt. Billigare än M5 E34 men ger nästan samma valde bort M5 på grund av försäkring ca 5000kr mer,det jag saknar från M5an är bromsarna dom räcker inte till så där får det bli en uppgradering. MVH Stephan |
|
|
Det går att få ned bränsleförbrukningen aningen... fick ner min igår till 0.95 L/mil (automat!!!!). Självklart kan du få upp den i 3 L/mil också... inga problem! Lycka till C-YA! |
|
dayenn |
Hmmmm....tack för svaren. Kanske ändå bättre att köpa en 525 som man har råd att hålla fin, så har man nå´t kvar att drömma om åxå. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.