|
|
|
|---|---|
|
Hej, ska köpa en e61 diesel, har länge funderat på en 525d men så var det någon som skrämmde mig och sa att de 6-cylindriga dieslarna är väldigt dyra när de börjar krångla och att det då är bättre att välja en fyrcylindrig i detta fall 520d, det var ingen bmw mek så hur är egentligen de här motorerna, jag har kört både 320d och 318d i e46 och de har gått fint. Jag tittar på bilar som har gått mellan 15000- 18000 mil. Tacksam för info | |
|
Finns ingen anledning att undvika sexan men sök på forumet så hittar du all info om fåtalet svaga punkter som finns och hur enkelt man åtgärdar dom. Skulle man undvika bilar pga att en bråkdel av produktionen dragits med fel så blev man förmodligen utan bil. Däremot är det i vanlig ordning viktigt att göra hemläxan så man inte köper på sig ngt slutkört eller misshandlat. Lycka till med köpet! |
|
Transocean |
Hej, sexan låter bättre och har något bättre bunndrag, med fyran får man lättare s k kärringstopp. Med automat får man ju förstås inga stopp så om det är en automatare du snackar om och priset är någorlunda likt med fyran så skulle jag definitivt tagit 525D:n. Men 520D går fin fint den också. Ångrar själv bittert att jag inte valde en sådan utan bytte till en Cittra C5... |
| Välj det som ger mest valuta för pengarna. Skicket är mer intressant än vilken motor som sitter under huven. | |
|
Har aldrig åkt i en 520d men 525d åkte jag under helgen. Det var en 06 med ca 16000 mil på mätaren och gick som en dröm. Du måste testa dig fram för att få rätt uppfattning på motorkulturen på dem. Lycka till. |
|
|
Det blev en 525d touring -06 som rullat 11000 mil, Hämtar den nästa vecka. Än så länge väldigt nöjd. |
|
| Grattis Math, några bilder på bilen? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.