|
|
|
|---|---|
|
Hej på er, Nu har jag bytt från 323i Touring -96 till en 518i Touring 1996. Det kanske låter konstigt, men det finns en naturlig förklaring.. Har ni ngra tips och idéer kring 518 bilen?? Det är första gången jag testar 5-serien, och den här har gått LÅNGT men går som en klocka och passerar besiktningen med blanka papper. Ngt spontant ni kommer att tänka på (förutom "Jaa, den motorn kommer snart att rasa" eller "ajaj då, nu har du bytt till världens sämsta BMW" Tack på förhand killar, Mick | |
|
Gratulerar, finaste årgången av E34. Har den gått långt kan det vara värt att kolla/byta vattenpumpen om du inte vet när den är bytt. ______ |
|
|
Kul! Tack så mkt för det inlägget...positivt och skönt! Jag ska kolla vattenpumpen! Touring är alltid Touring, de snyggaste BMW bilarna om jag får säga mitt.. =) |
|
| Och långt har den gått? =) | |
|
Vad menar du med långt sålde min som gått 24 000mil för ca10 år sen och den går fortfarande En underbart billig bil som bara går och går Att det inte är en raket vet du redan Ha deT |
|
|
Tanke på att det sitter en m40 motorn i dem bilarna så ska du vara noga mad kamremsbytet. Kamremmen ska tydligen bytas varje 4000:e mil. Jag äger själv en 518i E34-92 väldigt skön att köra och tar inte så mycket bränsle heller men väldigt slö inget fel bara allmänt slö bara |
|
|
Sitter en M43 motor i den(fr.o.m. årsmodell 95->)...med kedja! Bra motor, sällan problem av större art med den OM den är servad som sig bör tidigare såklart. Mvh Janne. |
|
|
Motorn i din bil heter M43 och har kedja. Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
|
Tack som fan grabbar! Ja det var ju det där med kedja eller rem som jag bland annat hade i bakhuvudet...Men om jag fattat det hela rätt så ÄR det kedja...och är det "rassel" som avslöjar när den ska bytas, eller ett rent och fint HAVERI ?? Bilen går som en klocka, det enda jag noterat är att när man ska lägga i backen, så nuddar växelspaken kanten på själva lådan som den sitter monterad i. DVS den går "lite för mkt" åt vänster...är det ngt man kan fixa själv eller sitter det problemet i växellådan??? dvs är det bara en plastbricka eller likn som har blivit slitet??? |
|
|
Säkert en bussning undertill i länkaget, har sett många sladdriga växelspakar på bmw, min hade det bytt å den var hård nästan stum. Sköt oljebytena på bilen så behöver du nog aldrig byta kedja. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.