AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.029

Prisbild E61 530I, 530D, 530XD och 535D

Funderar på att köpa mitt livs första BMW och ja, jag har längtat länge efter detta...
Blocket har jag studerat under en längre tid så jag har en relativt bra bild över begärda priser men hur ser det ut med avslutspriser för bilarna ovan from ÅM 2006. Vissa på blocket varkar tro att marknadspriset för en 2-3år gammal bil motsvarar nära nog grundpriset för bilen... Därav min fråga om avslutspriser

Mitt krav enligt följande;
Adv.paket
Comfort.paket
M-paket
Automat
Komfortstol

Önskvärd merutr;
Panoramatak
Logic 7 stereo
Navigation
stolsvärme bak
Dragkrok

Med andra ord söker jag bilar som är relativt välutrustade.

Tacksam för synpunkter främst från folk som har köpt så man får en känsla av vad "köpsidan" betalar
fr
403
fredo
F20 M135iA -16
Hade en svensksåld (1 ägare) faceliftad 530d M-Sport Touring 7500mil med i stort sätt all utrustning från båda dina listor och lite till, sålde den för två veckor sedan privat för 340' inkl. 17" BMW vinteruppsättning.
fr
403
fredo
F20 M135iA -16
Kan tillägga 2007 och automat.
Igår fanns det en BMW 530 XD Aut. M-Sport Touring -06 ca. 11tmil, med det mesta från dina listor i utrustningsväg på Blocket för 170.000 kr.
Den på Blocket igår för 170 var nog inte "äkta". Känner en som ringde på den och säljaren visste inte regnumret på bilen, tillhörde dödsbo och han skulle absolut ha en handpenning innan man ens sett bilen. Dessutom var hans nummer spärrat/sekretess..... Kanske var det ett legitimit upplägg men förskott till någon som inte är dne legala ägaraen av bilen för en bil man inte ens sett känns aldrig bra....
Ok gissa det var något skumt med den bilen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.