AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
696

Problem med bränslesystemet

em
15
emillok
540I -97

Jag har problem bränslesystemet har tryck fram till tryck klokan eller vad man kallar den men kommer inte ner nå bensin i spridar skenana.
Kan det vara så att spridarna inte öppna eller nåt sånt ?
Eller ska man koppla förbi bränslefiltret så det inte är nått skit i det som tar ner trycket?
Det är en bmw 525 -90

st
4
stk13
530D-98
Lämnade in bilen till en auktoriserad verkstad som tog 16000:- för felsökning och byte av dieselpump samt någon givare. Problemet kvarstår.
Man kan köra bilen men när turbon ska ladda så stannar motorn. Kan ta 1 dygn innan bilen går att starta igen. Det är en automat. Bromsar man fast den så slår motorn av. Får ett felmeddelande vid start som säger fuelinjection problem. Är det någon som har haft något liknande problem?
Bryter snart ihop när inte ens verkstaden får till den.
Snälla ge mig någon ledtråd.
pratar vi samma bil som Trådskaparen eller har du samma problem?

jag hade aldrig gått med på 16 000kr då man byter saker på måfå.
Har de koplat upp den mot datorn?
Om de gjort de så låter det som att de endast gått på vad datorn spottar ur sig utan att göra någon felsökning, de bara går på koder som vanligt.

Har de mätt bränsletryck?

Kanske nån kabel till fuelrailen ligger mot jord (gissar bara)

Har du provat bänslerengöring, är filtret bytt efter det, hur är trycket?

Har batteriet nånsin laddats på?, så vi kan utesluta felmedelanden i denna kylas tid som egentligen inte är ett fel.

För 16000 kr så ska du åtminstone få behålla din gamla givare och pump speciellt då det inte var felet.

Kasta på en billaddare över natten.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.