|
|
|
|---|---|
Ola Petersson |
Ibland när jag te x stannar vid en stoppskylt eller liknande(stannar när bilen är varm, har fått för mig att det är då den jävlas) så ändras varvtalet upp och ner en ca:200 varv. Den brukar stabilisera sig efter en 5-10sekunder.Den har aldrig dött helt och det är inte så att den håller på att dö heller utan den håller bara på så. Jag undrar om det är någon som vet vad detta kan bero på, eller har liknade problem. /////Mvh Ola Petersson |
| Kolla tomgångsmotorn, vanligt fel... Den kan dra tjuvluft runt infästningen, annars så kan man behöva smörja upp den.. en ny kostar 1600 tror jag.. ska fixa min på onsdag hoppas jag | |
Ola Petersson |
Okej, tack för det!!!...ska kolla upp det! /Mvh Ola |
|
hade samma problem på min e-36. Trodde oxå först att det var tomgångsmotorn men jag åkte till JWR i Tyresö och kopplade upp bilen mot en diagnosdator. Det var lambdasonden som hade tackat för sig. Ett tips ifall du bor i sthlms traken är att du åker till JWR och kollar upp det! /Magnus Beast no.7 |
|
|
Jag kollade upp min igår och det var också lambdan.. köpte en universal på mekonomen för 890 spänn och bytte igår kväll... funkar fint nu igen Bytte även infästningen till tomgångsmotorn som var paj |
|
|
Molund! Hur hittar jag till JWR, bor norr om stan. Måste man boka tid när det gäller detta eller är det bara att svänga förbi? mvh Larsa |
|
| Jag hade oxå samma fel, bmw datorn visade att lambdan var kass, den är bytad.. men problemet kvarstår dock. Det är som du säger när den står still vid ex ett stop och man skall köra vidare som den strular. Även vid start kan den strula, men sedan är det inga problem... | |
|
--->Larsa10 ring till JWR på nr 08-7454798! hmm, norr om stan...då kör du väl nynäsvägen ut ur stan sen svänger du av vid sköndal mot tyresö. När du kommer fram vid McDonald´s i Tyresö så forsätter du rakt fram.(inte in till centrum) Du kör rakt fram på gamla Tyresövägen, till första rondellen. Där svänger du höger, sedan första vänster! Sedan har du JWR lite längre fram på vänster sida. Hoppas att du förstår ngt av min grekiska;) Men som sagt, jag tror nog du ska ringa till dem först! Lycka till! /Magnus Beast no.7 |
|
|
Tack för informationen Magnus, skall ringa JWR. mvh Larsa |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.