AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
628

dieselfilfer topp?

FZ
26
FZE
525 TDS-93
jag råkade ut för att den som man skruvar fast dieselfiltret i har gått sönder invändigt så filtert inte kan skruvas fast, så frågan är om någon vet vad den delen heter som man fäster filtert i (toppen där kontakterna samt bränsleledningarna går in i )

Länk

du menar den del med nr 1 lr 2

01 BENSINFILTER M.VAERMESYSTEM artnr: 13322243831

Det är inte farten som dödar, utan det plötsliga stoppet / Andreas
gt
2.767
gto80
535 Xdrive 12 Citrinsvart metallic
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Filterhållaren brukar finnas på skrotar för ca 200 kr jag har har råkat ut för detta 2 ggr under de år jag hade tds, den är gjord i bakelit så man får bara dra filtret för hand..har för mig nypriset var nånstans 1500 kr..

gt
2.767
gto80
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Här finns en..priset var dock 500 kr Länk
FZ
26
FZE
525 TDS-93
Tusen tack gto80 för länken ska ringa på den i morgon
Skulle byta mitt igår jag med, har fått ett filter som ser ut enligt länken med avtappning nertill men det som sitter där har ingen avtappning, tror ni ändå det är ett liknande filter som passar min bil ? Samt när jag skulle ta loss filtret så gick bränsleslangen av, på min är det som en knorr enligt Länk behöver det vara det eller kan man sätta dit en rak bränsleslang ?

Mvh Urban
gt
2.767
gto80
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Jag har aldrig sett ett filter till TDS utan avtappning..det du däremot ska vara noga med är att den inre O-ringen är med..filtertillverkararna skickar oftast bara med den yttre och filtret gör ingen nytta med bara en O-ring..Och visst kan du ha en rak slang inga problem alls..
Tack för svar!
Filtret är ett BMW original.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.