AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.308

får varmluft till kupen bara när jag varvar ur motorn

Bu
7
Buddy Love
BMW 328 iA coupe -95
Hej! det kom ingen varmluft till kupen o motortemperaturen gick mot röda. Så jag misstänkte vattenpumpen o bytte ut den mot en ny. Nu kvarstår problemet förutom att motortemperaturen står rätt till. Får bara in varmluft när jag varvar ur bilen,,,,har luftat systemet också.

Någon som vet vad det kan vara för problem??? Tack

bmw328 ia coupe 96:a
_p
656
_pancho_
BMW M2 -17
BMW M2 Competition -19
BMW M3 SMG -02
BMW M3 Coupe -07
MB GLE350DE -21
Skulle kunna vara termostat. men har du luftat ordentligt? Audi bilarna jag hade dessa problem på fick man lufta i en timma ibland.. man fick låta tempen gå upp rejält med avstängd kupevärme.. sen trycka in vattnet i kupen genom att sätta på full värme och samtidigt pressa i vatten i exp. kärlet.

/Tobbe
Je
37
Jensus
Bmw 320i-91 E36
garanterat termostaten..byt den och lufta systemet ordentligt samtidigt som du kör fläktarna på full speed i bilen..även värmen.
Bu
7
Buddy Love
BMW 328 iA coupe -95
jag har luftat systemet o det fungerade korrekt o nu finns de ingen luft kvar men så fort jag kör bilen några minuter kommer det in luft i systemet igen. Kan det inte vara så att det kommer in luft från nån slang elr nå liknande? Eller är det garanterat termostaten? Mvh Kristoffer
aj
422
ajhp
BMW 745Li -04
Jag tror inte att det är termostaten.
Du skriver att det inte är några problem med
motortemperaturen. Hade det vart problem med den hade motorn antagligen kokat eller inte kommit upp i temperatur.

Jag antar att det är vattenpump för kylsystem du har bytt, inte vattenpump för luftkonditionering.

Tror att det är vattenpump(för värme i cupen) eller att någon ventil spökar. Se länk: Länk
Plocka ut den och testa om allt fungerar korrekt där. Koppla in ström och se om allt fungerar.

_p
656
_pancho_
BMW M2 -17
BMW M2 Competition -19
BMW M3 SMG -02
BMW M3 Coupe -07
MB GLE350DE -21
om du får luft in låter det som en läcka?
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Inte så lätt att svara är motortempen OK och vattenpumpen bytt så gissar jag på värmeventilerna inte funkar som dom ska dvs öppnar ordentligt och då blir inte systemet 100% luftat vilket förmodligen gör att det inte blir cirkulation i värmesystemet heller. Länk

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
Bu
7
Buddy Love
BMW 328 iA coupe -95
jo det misstänker jag också, borde vara värmeventilen. Passar 325:ans värmeventil till min 328 eller är de olika? Tack för alla svaren. Ni har varit till stor hjälp.

Mvh Johan-kristoffer
aj
422
ajhp
BMW 745Li -04
Det är samma artikel-nr. på 325 som på 328
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.