AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
601

E30 startar inte, har snart provat allt!

Ef
109
Efling
325 -91
Har bytt rotor, fördelarlock, spole så gnistan finns. Har bytt bränslerelä så bränsle finns. Har även bytt tempsensorn, smörjt tomgångsmotorn och kollat lmm.

Lämnar ja motorn utan stift så det får torka till så hoppar bilen igång och låter hur bra som helst. Men så fort jag bara petar på gasen så dör den, sen är den helt livlös, bara står och hostar.

Ska tillägga att det är turbo i den, men den har fungerat tidigare. Ända jag kan tänka mig är kassa spridare eller va tror ni?
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Att alla spridare skulle vara kassa låter lite osannolikt. De kanske får fel signal och håller öppet mer eller mindre hela tiden. Eller så är nån kabel av och du får inte tillräckligt med bränsle.

Vad händer om du har spridarna urplockade ur insuget och vrider på tändningen? Alltså inkopplade men urtagna.

Har du original styrsystem?
Är det original stysrystem så sitter spridarna kopplade 3+3 har jag för mig. Får halva motorn för mycket eller för lite soppa lär den inte gå så bra. Kolla så alla spridare fungerar som de ska är mitt råd.

///BMW - Was sonst!
Ef
109
Efling
325 -91
Började gräva lite i spridarna idag men gav upp när jag började tappa känseln i fötterna. Om jag nu inte skulle hitta något fel i spridarna, några fler idéer vad det skulle kunna va?

Som sagt så startar bilen direkt när ja haft ur stiften och vädrat lite...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.