|
|
|
|---|---|
|
Har ett litet problem på min 328a. När bilen är kall brukar den starta ganska snällt, om man sen kör en kortare runda så motorn blir lite halv varm så kan de vara seeeg, alltså startmotorn snurrar långsamt för att sen spralla igång bilen. Sitter man i bilen och drar igång diverse saker t,ex fönster defroster å sånt kan ljuset ändras lite på utsidan. Sen nu har den stått ett par dagar så vart den seg även som kall, sen körde jag en liten bit till macken, återigen liten sträcka på ett par minuter (dumt) så vart den seeeeeg när den skulle igång, Inte att jag fick mala med den, men snurra långsamt men starta fort. Vad tror ni.... batteriet? Kan tillägga att jag inte haft bilen länge alls och av vad jag förstått har bilen stått mycke innan. Tacksam för svar Mvh | |
| Det kan mycket väl vara batteriet som inte hinner laddas pga småkörningar, speciellt känsligt nu när det är kallt. Testa att ladda med en batteriladdare och se om det blir någon skillnad. | |
|
Tänkte byta batteriet i så fall för att vara på säkra siden. Garanterat ett gammalt batteri som inte haft de så gynsamt. Like bra eliminer ett ev bekymmer om de fortsätter strula efter bytet. Tack för svaret. |
|
|
själv har man gammalt battari och de blir exakt som du säger. laddar man de och låter bilen stå inne över natten är de kalasbra i ett par dar innan de börjar tröga igen. så mitt ska bytas ut de med då man har tid och lust. BMW ownz |
|
|
Burat batteri nu, inget tvekande eller sölande på startmotor varm kall eller ljummen. Som lite bonus så försvann lite andra störande saker som att tripp/miltals visaren bara lös med övre halvan samt att klima och färddator lyser med samma styrka, passagerar fönsterhissen funkar helt osv. Gött va :) |
|
| Gött! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.