|
|
|
|---|---|
|
Behöver ha reda på storlek på "baljan" i en 335d touring för ett baslådsbygge. Har haft en 320d touring som mall men fick precis reda på att 335:ans låda är mindre:( Kanske till och med så att nån har bilder:) MVH Peter | |
| Kan du inte gå ut och mäta baljan på din egen? | |
|
Det blir inte mycket till baslåda, utrymmet är väldigt litet. 4-5 cm på djupet ungefär. Nu har ju jag en bensinare men det är ju samma ljuddämpare som tar bort utrymme. t |
|
|
Finns ingen reservhjulsbalja i E9x. Går inte ner mycket värst mycket där bak i det lilla facket. Sitter redan en bashögtalare under respektive framsäte som du annars kan byta ut. |
|
|
Backard: Jag har ingen än. Beställd med leverans i Mars. Clubsport: Lite fel formulerat av mig. Det är slutsteget som skall sitta i lådan. Basen i bagageutrymmet. Hur lång är lådan? Slutsteget är (LxBxH) 60 cm, 30 cm, 6cm. Chris87: Kan hända att dom också byts ut men jag vill ändå ha en större bas i bagaget:) |
|
|
Carlman: Dela med dig av lite ritningar eller bilder på hur du tänkt dig! Jag har planerat att ta upp mina ljudbyggar-kunskaper också och bygga nått kul i min E91a! :) ///Niklas "NIKEMAN" Johansson |
|
| Vill du ha en större bas i bagaget får du ha den ståendes emot de bakre ryggstöden.. | |
| NikeMan och Chris87. Tanken är att lådan ska stå mot ryggstöden. Slutsteget vill jag ha i Reservhjulsbaljan men börjar bli osäker på om det får plats. Basen är en Focal Utopia 11" och slutsteget blir antingen JL audio eller Audison monoblock. Jag har inte funderat så mycket mer ännu men lovar att återkomma med mer info:) | |
|
Enligt BMW:s katalog så är bagageutrymmet 10l mindre på 335 touring jämfört med 320 Touring men klädseln till "reservhjulsbaljan" har samma artikelnummer till 320d och 335d. Alltså samma storlek. Tycker det verkar konstigt. Är det något annat som tar plats i bagaget på 335d? |
|
| Dubbla ljuddämpare baktill, en på vardera sida. Kan ju vara så att reservhjulsbaljan är grundare på grund utav detta, därav den lägre volymen. | |
|
Men då borde det inte vara samma artikelnummer. Logiskt sett så borde ljuddämparen ta utrymme från baljan men det verkar inte så på sprängskisserna. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.