AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.139

Varningsmärke krockkudde

sy
208
sysav
540iA Touring-98
Besiktigad bilen fick 2:a på " Varningsmärke saknas för krockkudde på passageraresida" har ägt bilen i 5 år har aldrig hänt förrut. Är detta något nytt ? Var kan man köpa varningsmärke? Kan man själv göra ett märke? Någon här på forumet som också har fått 2:a för samma sak?
Tror inte det är något nytt men jag har aldrig hört talas om någon som fått den anmärkningen förut. Ett nytt klistermärke borde BMW, eller egentligen vilken bilhandlare som helst kunna fixa till dig.

Var det fler anmärkningar på bilen eller var det bara denna? Blir ju spännande att se hur det går när man själv ska besikta bilarna nu då...
Ja
2.897
Japmax
530 GT -15

Kan bara säga att jag besiktat min 540 med passagerarairbag utan klisterlapp 2ggr utan problem. Jävla fjantgubbe som fäller för sånt
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Vem vill ha ett klistermärke i bilen, det är ju trams.
Frågan om det verkligen kan ge en anmärkning, jag har aldrig hört talas om detta innan. Ingen av mina bilar ha någonsin haft ett märke.

__
Min bil:
Länk
"Varningsmärke
På passagerarsidan i bilen ska varningsmärke för krockkudde finnas (gäller förstås bara bilar som är utrustade med en sådan)."
Länk

Se även sidan 37-39 i detta dokument från transportstyrelsen :
Länk

sy
208
sysav
540iA Touring-98
Nu har problemet med varningsmärke löst sig .Man hämtar det GRATIS på SBP. Han orkade inte ge mig ett märke att klistra fast.
Men va faan? :-(
Du borde kunna sätta märket på sidan av instrumentpanelen. Den sida som sluter mot dörren när den är stängd. Vad jag kan se står det ingenstans att klistermärket ska vara synligt. Om du inte vill ha det synligt i framrutan vs.
Sm
511
Smajly
318D Touring -12
X3 2.0D Aut. -08
320 E46 Cab -01
Japp, fjällans mor skulle också få en 2'a för hon inte hade märket att airbagen på passagerarsidan var avstängd.. trots att hon kunde visa upp pappret från BMW verkstad att dom utför jobbet.
SBP sa att det är lag på att det ska finnas ett märka om airbag.

Har själv aldrig vare sig hört eller fått anmärkning för detta, har ägt bilen ett par år innan den köptes av hennes mor.

SBP var förvisso snälla mot henne och gav ingen anmärkning utan dom satte dit märket åt henne.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.