|
|
|
|---|---|
|
Hej. Jag plockade isär min färddator till min E36 eftersom det var pixelfel på den. Till min stora förvåning så har jag tappat bort en genomskinlig plastbit som skall sitta framför klockan. Den är verkligen borta då jag inte har hittat den på flera veckor. Är det någon som vet hur man kan få tag på en sådan här "plastbit"? Är det någon som har en defekt färddator till övers? | |
|
Ja det stämmer, det var inge vidare inlägg. Jag skall förklara mig bättre, så här ligger det till: Jag tog isär min obc då jag hade pixelfel. Nu är felet antagligen fixat då jag har förstärkt kontakten mellan kretskortet och skärmen med en tjock 3M tajp. MEN jag lyckedes tappa bort "plastfönstret" framför/bakom klockan som på något sätt skall "dimmra" ljuset från lampan. (Kolla bilderna nedan så förstår ni vad jag menar). Är det någon som kan ge ett tips på hur jag skall göra? Kan man få tag på sådana här interna detaljer någonstans? Jag har f.ö. den tyska 11 knappars modellen. Kan man stoppa in en obc med mindre knappar? Fungerar en amerikansk? Sista utvägen blir att köpa en hel obc ifrån skroten. Men det känns ju så onödigt. Man kanske kan tillverka ett eget "plastfönster"? Hur ser det ut utan "plastfönster"? Mycket tacksam för svar! Bilder på detaljerna: Länk Länk Länk |
|
|
Hur det ser ut utan "plastfönster" vet nog du bäst. Jag hade provat göra ett eget, kollat resultatet och om det inte blivit bra letat upp en trasig obc o plockat plastfönstret från den. Mvh // Gustav Busch – Länk till bilblogg |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.