|
|
|
|---|---|
|
Har problem vid kallt väder att dörrarna fryser fast. Det går att låsa upp med nyckel men inget händer när man drar i handtagen på båda framdörrarna. Det verkar som att öppningsmekanismen fryser fast. Bakdörrarna brukar alltid gå att öppna men dessa måste man då låsa upp inifrån. Då det inte är jättekul att behöva krypa in genom bagaget (som alltid går att öppna) så undrar jag om det finns något medel att spraya/smörja med så att det inte fryser fast. Tips någon? // Daniel | |
|
Vad är det för bil? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Bilen är en Seat Ibiza från -94. // Daniel |
|
|
Intressant! Min Seat Cordoba -98 beter sig likadant. Nu har jag ifs haft bilen i varmgarage ett par dagar och hoppas på att dörrarna torkat tillräckligt. Har smort allt som går att smörja utan att ta bort dörrsidan. ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
Micke: Kanske ett vanligt Seat-problem... Vad har du använt för smörjmedel? Något som tåler kyla bra? // Daniel |
|
|
Olivolja eller armens hudsalva funkar bra. Asken |
|
|
WD40 fungerar bra på E38 lås i alla fall ______ |
|
|
Gottrörafenomenet drabbade mig, mitt tips gäller endast för gummilister, missa att det är fukt i låskistan/& fukt som kommer ned i dörren då snö och is smälter pga kupevärmen:) Mvh Asken |
|
|
Har använt något gammalt smörjstift jag hittade i garaget till listerna samt WD40 till handtagen, låsen och låskistorna. Inget av ovan nämnda ställen fryser, det är något inne i dörrarna. ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
Det fattas nog mer än ett ett i dina inlägg! ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.