|
|
|
|---|---|
|
Hej alla hjulexperter! Passar nedanstående hjul min 320 e91:a o kommer det se bra ut? Fram 19" och 8 tum breda med et 38 och 235/35? Bak 19" och 9 tum breda med et 32 och 265/30? Hjulen har tidigare suttit på en 335 coupé -07. (Min bil är h&r-sänkt). En annan fundering: 320i är ju inte jätterapp. Kommer dom breda hjulen göra bilen jätteslö? Fälgarna är av märket VMR. Ngn som har erfarenheter av det? | |
|
Hjulen kommer att sitta fint på din E91a. Och bilen kommer inte bli märkbart slöare. Köp och njut! :) ///Niklas "NIKEMAN" Johansson |
|
|
Tack för svaret Niklas. Kan jag tolka det att det är rätt ET eller skall det va något annat et för att det ska bli helt perfekt?? Blir det hjulhusskrap om man hänger på en husvagn tror du? |
|
|
Det kommer att lira alldeles perfekt. Du bör inte heller få något skrap även om du hänger på en husvagn. ET't är perfekt för E91an. ///Niklas "NIKEMAN" Johansson |
|
|
Finns det inga tabeller för ET? Jag har tänkt att skaffa nya fälgar till sommaren, men det verkar vara en jungel.. Har sett att vissa ställe säljer samma fälgar till e46 och e90, det kan väl inte va samma et? Vet inte om jag ska ha 18" eller 19". Skiljer det mycket i komfort? Behöver hjälp... |
|
|
Räkna med att det blir mycket stötigare. |
|
| Lägre däckprofil ger stötigare gång. | |
|
Simon76: Detta är sidan du behöver --> Länk |
|
|
Hmm. Större är ju snyggare, men samtidigt så vill jag ha en bekväm bil.. Kanske 18" får räcka. Har idag 225/45/17, har även sportchassit kan tilläggas. Bilen är safirsvart med kromade lister. Några tips på passande fälgar till vettigt pris? |
|
| Tack Carlee82 | |
|
kolla tirerack.com dom har mycke att välja på. T.ex Breyton Spirit 18" och 19" på rea för 99$/st :) Om du inte vill importera så kolla gummihuset.se |
|
|
Oj oj oj sjuuk rea på Tirerack på Breytonhjulen!!! 20" Spiritfälgar för endast 6000:- plus frakt, tull o moms iofs! Riktigt sjukt billigt. ///Niklas "NIKEMAN" Johansson |
|
|
Fick en bild i huvudet att dom skulle faktiskt sitta riktigt bra på säg typ en kommunist röd e91 LCI ;) Kollat din PM-inbox på Bimmer-----.se förresten?? |
|
|
bmwfreak73: Yess dom passar riktigt fint på 3-serien. Tyvärr så fick jag vänta 5-6 månader (!!!!!!!!!) innan leverans av dom. Dessutom med ett pris på fälgarna på nästan 40 lax gör att dom flesta avstår. Även jag har insett att inga fälgar är värda dom pengarna (50-55 tusen med däck) - därför blir det billigare sulor denna gången :) ///Niklas "NIKEMAN" Johansson |
|
|
Carlee: komuniströd HAHAHAHA :) :) Ja - varför inte? mattgråa med röd kant vore lite grymt på min toruing! :) ///Niklas "NIKEMAN" Johansson |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.