|
|
|
|---|---|
|
Hej, håller på att försöka lokalisera vilka lödpunkter jag kan använda för att ersätta AM-radion i bilen med line-in, enligt detta mektips: Länk Men, då jag har en Business CD från Philips så stämmer inte mycket överens, iaf inte med mina ögon. Mycket tacksam för svar från nån av alla el-gudar här, så att jag inte mäter sönder hela enheten :) Mvh Markus | |
|
folke eller någon annan, hjälp :) Mvh Markus |
|
|
Jag har inga dokument över innehållet i stereon, tyvärr. OEM-tillverkarna (Philips, Becker, Blaupunkt) lämnar inte ut detta. Man kan möjligen gå på komponenter och kretsar i radiodelen, och med hjälp av datablad kan man nog luska fram AM-delen med detektor som bör vara i form av en IC. Där bör man bryta upp signalen och mata in externt osv. Säkert sitter det nån form av elektroniska LF-switchar efter AM-delen, det viktiga är att man går in på rätt sida av dessa för att nå höger/vänster kanal osv, ut från AM-detektorn är det ju monosignal. Har funderat på liknande lösning men lade ner projektet och skaffade en ICE-link osv. FP |
|
|
Tack så mycket för inputen, får se hur jag gör då, har också funderat på dension lr. liknande, men är inte så viktigt för mig att kunna styra iPod:en med multiratten, + att det känns kul att modda originalet :) Vilken ICE-Link har du? Fungerar den bra? Men då får jag bara mäta respektive "source" och se vart det blir signal. Själva kretsen borde ju iaf påminna om den i länken ovan. Många tack, Mvh Markus |
|
|
Min ICE-link är första generationen, funkar bra ljudmässigt även om menylösningen är knepig. Moddningen i länken ovan är tvivelaktig, man vill ju ha stereo in från MP3:an osv, då kan man ju inte lägga ihop R och L och gå in på LF-kretsens AM-ingång. Som jag skriver ovan så måste man söka upp utgången på den ev. LF-switch som sitter i radion och injicera signalen där. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.