AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.120

e39: Vilken lödpunkt för line-in (Business CD "Philips")

Visa användare
1.320
markkus
M535i -86
528i -87
535iA -87
M535i -86
518i -87
Hej, håller på att försöka lokalisera vilka lödpunkter jag kan använda för att ersätta AM-radion i bilen med line-in, enligt detta mektips: Länk

Men, då jag har en Business CD från Philips så stämmer inte mycket överens, iaf inte med mina ögon.

Mycket tacksam för svar från nån av alla el-gudar här, så att jag inte mäter sönder hela enheten :)

Mvh Markus
Visa användare
1.320
markkus
M535i -86
528i -87
535iA -87
M535i -86
518i -87
folke eller någon annan, hjälp :)

Mvh Markus
Jag har inga dokument över innehållet i stereon, tyvärr. OEM-tillverkarna (Philips, Becker, Blaupunkt) lämnar inte ut detta.
Man kan möjligen gå på komponenter och kretsar i radiodelen, och med hjälp av datablad kan man nog luska fram AM-delen med detektor som bör vara i form av en IC. Där bör man bryta upp signalen och mata in externt osv. Säkert sitter det nån form av elektroniska LF-switchar efter AM-delen, det viktiga är att man går in på rätt sida av dessa för att nå höger/vänster kanal osv, ut från AM-detektorn är det ju monosignal.
Har funderat på liknande lösning men lade ner projektet och skaffade en ICE-link osv.

FP
Visa användare
1.320
markkus
M535i -86
528i -87
535iA -87
M535i -86
518i -87
Tack så mycket för inputen, får se hur jag gör då, har också funderat på dension lr. liknande, men är inte så viktigt för mig att kunna styra iPod:en med multiratten, + att det känns kul att modda originalet :)

Vilken ICE-Link har du? Fungerar den bra?

Men då får jag bara mäta respektive "source" och se vart det blir signal.
Själva kretsen borde ju iaf påminna om den i länken ovan.

Många tack, Mvh Markus
Min ICE-link är första generationen, funkar bra ljudmässigt även om menylösningen är knepig.
Moddningen i länken ovan är tvivelaktig, man vill ju ha stereo in från MP3:an osv, då kan man ju inte lägga ihop R och L och gå in på LF-kretsens AM-ingång. Som jag skriver ovan så måste man söka upp utgången på den ev. LF-switch som sitter i radion och injicera signalen där.

FP
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.