AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
859

ej fungerande soppa mätare e36.

Visa användare
586
wdac
325i -05
Kollat på en bil som inte har en fungerande soppa mätare, är de givaren i tanke eller mätaren i instrument huset som är de vanligaste felet?

någon som vet?

de
222
demax
520dA F11 xDrive M-Sport -14
Brukar väl vara givarna i tanken som strular på e46.

Hade liknande problem med min m3 när jag köpte den. Då fick jag info om att det troligen berodde på att någon tankat 95. Fick också tips om att never ever tanka 95 igen så skulle det kanske lösa sig - vilket det gjorde efter några tankar vpower.

Vet också att många BMW E46 hade problem med tankmätaren i just Stockholms-trakten. ?? Finns ett par trådar om detta här på forumet.
Fr
666
Fredde85
BMW M3 1993
Skulle nog tro på givaren i tanken hade samma fel på min 328 e36 i somras var en kabel av på givaren bara ur me de o löda sen funka de igen
Visa användare
586
wdac
325i -05
sitter givaren isamband med pumpen? kan man lyfta upp den genom inspecktions luckan i bakluckan på en e36:a?
Fr
666
Fredde85
BMW M3 1993
Ja på min tog jag bara bort baksätet sedan upp med luckorna så kunde man ta upp de där igenom finns ju två st på en e36 på min var det den högra har jag för mig. Men de var rätt enkelt o se om de är ett kabelbrott på någon av dem som de var på min utan att ta upp de så mkt
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.