AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.180

Knäppande ljud vänster bak, touring!

an
316
andreas_r
BMW 320I Touring M-Sport -03 Titansilver
Först kom detta knäppande (inte klonk eller bonk) ljud (låter som om du knäpper lite försiktigt med nageln mot en hård vägg :) när jag körde över gupp, då höger bak. Lätt prescis som något i baksätet, letade o letade men kunde inte hitta något. Nu har det kommit vänster bak, doch så uppkommer ljudet vid minsta ojämnhet. Först så trodde jag bara lätt inne i bilen, men efter att jag ryckt och skakat bilen på utsidan så hörs det även utanför bilen och efter lite gungning innuti bilen, bagaget, så lyckades jag lokalisera ljudet prescis ovanför stötdämparn alt fjädern.

Länk

Någon som kan utifrån erfarenheter peka ut via länken var problemet, ljudet, kan komma i från?

Less is More
an
316
andreas_r
Kan också säga att ljudet främt uppstår om jag tar försiktigt i bak skärmkanten och lyfter snabbt uppåt, hoppas mina förklaringar är förståliga ;)

Less is More
an
316
andreas_r
Detta är inget klonkande ljud, som tex rån kardanaxeln eller bakvagnsbussningarna... Det vet jag hur det låter :)

Less is More
an
316
andreas_r
Verkligen ingen som haft detta ljud!

Less is More
an
316
andreas_r
Undrar om det kan vara något med stötdämparn?
Är den svår att lossa och undersöka?

Less is More
No
160
Nobby
523i -96
Kanske en trasig fjäder? Jag hade något liknande fram på min som berodde på stabilisator stagen, vet inte om det kan vara nått liknande på e46:an.
an
316
andreas_r
Så nu har jag varit och tvättat bilen och ljudet(n) har försvinnit!? Då får vi se om dom kommer tillbaka...

Less is More
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.